ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITanalyze.ir - نتایج جدیدترین تحقیق و نظر سنجی در فرهنگسرای فناوری اطلاعات نشان از تداوم گرایش بیشتر زنان به فراگیری رشته های کامپیوتری ، افزایش درخواست ها برای یادگیری دوره های تخصصی تر ، استقبال عمومی جوانان به فراگیری کامپیوتر و بالاترین استقبال از دوره ICDL (کاربری کامپیوتر ) دارد .

به گزارش روابط عمومی مرکز فناوری اطلاعات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، جدیدترین نتایج به دست آمده از یک تحقیق و نظر سنجی از 615 فراگیر دوره های مختلف رشته های کامپیوتر که در اسفند ماه سال گذشته توسط واحد آموزش فرهنگسرای فناوری اطلاعات انجام شد حاوی نکات جالب و قابل تاملی است .

بر اساس این گزارش از 615 دانشجو در مقطع مذکور401 نفر را زنان ( 65 درصد ) و 214 نفر را آقایان ( 35 درصد ) تشکیل می دادند که این امر حکایت از تداوم میزان استقبال بیشتر زنان نسبت به مردان در فراگیری رشته های کامپیوتری دارد .

اما از 65 دانشجوی مذکور 119 نفر (31 درصد ) دارای مدرک بالاتر از کارشناسی هستند که این موضوع از جهات مختلفی قابل توجه بوده و بیانگر آن است که علی رغم افزایش سطح تحصیلات دانشگاهی ، نیاز به کسب سواد و اطلاعات کامپیوتری در این افراد کاملاً مشهود است .

همچنین از مجموع دانشجویان حاضر 290 نفر (48 درصد ) را دانشجویان و افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم تشکیل می دهند ، 75 نفر (12 درصد ) دارای مدرک کاردانی بوده و 10 در صد از فراگیران را نیز دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان تشکیل می دهند که نتایج بررسی از این گروه نشان از اهمیت والدین آنها به تحصیل و فراگیری همزمان رشته های کامپیوتری دارد .

در مجموع 91 درصد از افراد حاضر دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند .

بر این اساس افزایش تقاضاها برای یادگیری دوره های تخصصی تر در میان فراگیران از دیگر نتایج تحقیق انجام شده در فرهنگسرای IT به شمار می رود .

از مجموع 615 دانشجو ، 66 در صد مجرد و 34 درصد متاهل هستند . همچنین 24 درصد از این افراد بالای 30 سال سن دارند که این میزان با توجه به مشغلات و مسایل کاری این قشر قابل توجه است .

بر اساس دیگر یافته های این تحقیق ، 52 درصد فراگیران بین 20 تا 30 سال سن دارند که این امر گویای استقبال عمومی جوانان به یادگیری رشته های مختلف کامپیوتر دارد .

اما علاقه به ادامه فراگیری رشته های مرتبط با کامپیوتر نیز در میان دانشجویان کاملاً مشهود بوده و 94 درصد از حاضران نسبت به ادامه یادگیری رشته های مختلف ابراز تمایل کرده اند .

بر اساس این گزارش دوره ICDL (کاربری کامپیوتر ) بیشترین مخاطبان را جذب خود کرده است به این ترتیب که از 615 دانشجو 416 نفر(55 درصد ) از فراگیران دوره ICDL محسوب می شوند .

بعد از دوره ICDL ، اینترنت با 10 درصد و رشته هایی همچون فتوشاپ ، فلش ، برنامه نویسی ،COREL ، شبکه ، MCSE و اتوکد ، به ترتیب 8 تا 4 در صد از دانشجویان را جذب خود کرده اند .

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">