ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک طرح دیگر از مرکز صنایع نوین

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۸۵، ۱۰:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

طرح امکان‌‏سنجی صنعت ارتقاء فضای سطح تبادل اطلاعات کشور به عنوان صنعت پیشتاز از سوی مرکز صنایع نوین آغاز شده که تا پایان سال جاری نتیجه این پروژه مشخص خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا, دکتر رسول جلیلی , رییس کمیته نرم‌‏افزار مرکز صنایع نوین در نشست هم اندیشی ارتقاء صنعت امنیت فضای تبادل اطلاعات که به همت این مرکز و کمیسیون افتای نظام صنفی رایانه‌‏ای برگزار شد ، با بیان این که مرکز صنایع نوین به منظور حمایت از صنایع با فناوری‌‏های نوین تشکیل شده است , اظهار داشت: گروه نرم‌‏افزار مرکز صنایع نوین با همکاری شرکت‌‏ها و NGO های موفق در زمینه این صنعت به وجود آمده و قصد دارد تا محور ارتباط دانشگاه و صنعت را گسترش دهد.

دکتر جلیلی , با بیان این که کمیته نرم‌‏افزار مرکز صنایع نوین تمامی تلاش خود را برای بازبینی و اصلاح سند توسعه نرم‌‏افزار به کار گرفت, افزود: به این ترتیب ، سند توسعه نرم‌‏افزار در چتر حمایتی دولت قرار گرفت و پروژه‌‏ها و فعالیت‌‏های زیرساختی در این خصوص صورت گرفت.

وی ، با اشاره به کپی‌‏رایت به عنوان یکی از قوانین حوزه امنیت نرم‌‏افزار ، تصریح کرد: زیرکمیته امنیت مرکز صنایع نوین به دنبال پی‌‏گیری سند توسعه صنعت نرم‌‏افزاری بر امنیت تشکیل شد و به حمایت از بخش خصوصی پرداخت.

رییس کمیته نرم‌‏افزار مرکز صنایع نوین , اقدامات انجام شده در طرح تکفا را در جهت بذر پاشیدن و راه‌‏اندازی استانداردهای نرم‌‏افزار عنوان کرد و یادآور شد: در راستای پروژه تکفا انجمن رمز به عنوان یک NGO علمی تشکیل شورای افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) را در دستور کار قرار دارد که در سال 83 به عنوان سند امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور تدوین شد.

وی ، ارتقاء صنعت امنیتی را با اتکا به بخش خصوصی از جمله راهبردهای این سند عنوان کرد و گفت: امنیت فضای تبادل اطلاعات صنعت پیشتاز فناوری اطلاعات خواهد بود و به این ترتیب ، با اتکا به نیروی داخلی می‌‏توانیم بحران و رکود موجود درحوزه IT را از بین ببریم.

دکتر جلیلی , با تاکید بر این که اولویت‌‏های بخش امنیت صنعت نرم‌‏افزار طی مطالعات انجام شده در مرکز صنایع نوین مشخص شده است, اظهار داشت: پابرجایی سند افتا و ابقای آن می‌‏تواند صنعت نرم‌‏افزار را از رکود خارج کند.

در ادامه این نشست ، نیز مهندس میقانی عضو کمیته امنیت مرکز صنایع نوین ، با اشاره به اولویت‌‏های تولید نرم‌‏افزار، گفت: پروژه امکان‌‏سنجی ارتقاء صنعت امنیت فضای تبادل اطلاعات به عنوان تعیین اولویت‌‏های تولید نرم‌‏افزار شروع به کار کرد که از 264 زمینه‌‏ای که در ابتدا تعیین شد 14 زمینه اولیه که 5 زمینه اصلی را در برداشت , برای شروع در نظر گرفته شد.

وی ، هدف و چارچوب این طرح را حمایت از تولید نرم‌‏افزار به عنوان یک محصول دانست و یادآورشد: تعیین این که چه نرم‌‏افزاری در چه زمینه‌‏ای از کسب و کار تولید شود ، در این راستا صورت می‌‏گیرد.

مهندس میقانی , با بیان این که بازار داخلی نرم‌‏افزارهای امنیتی می‌‏تواند درآمدزایی بهتری نسبت به نرم‌‏افزارهای مشابه داشته باشد, خاطرنشان کرد: حداقل بازار این نرم‌‏افزارها 2 میلیارد تومان در سال و حداکثر 6 میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین ، دکتر برنجکوب ،‌‏ از دیگر اعضای کمیته امنیت مرکز صنایع نوین ، با اشاره به خط مشی‌‏های موثر برای ارتقاء صنعت افتا در خصوص انگیزه و اهداف مطالعه این سند, اظهار داشت: جلوگیری از پراکنده کاری که افت هر فعالیت حمایتی را در بر دارد و ایجاد همگرایی نسبی نظری و عملی در بین متولیان صنعت نرم‌‏افزار و هم‌‏افزایی حوزه‌‏های مختلف تولید , مصرف و حاکمیت در پیشبرد راهبرد صنعت افتا از جمله انگیزه‌‏های مطالعه این سند است.

وی ، با اشاره به ترسیم وضعیت موجود و دورنمایی از وضعیت مطلوب صنعت نرم‌‏افزار ، یادآور شد: صنعت نرم‌‏افزار , سخت‌‏افزار , مخابرات و سیستم‌‏های اطلاعاتی جزء چهار صنعت مرتبط با صنعت افتا هستند که به طورکل صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را تشکیل می‌‏دهند.

  • ۸۵/۰۴/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">