ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر سومین جشنواره نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای گفت: در نشست ملی فناوری اطلاعات که دوازدهم تیرماه برگزار شد از فعالان واقعی آی تی کشور تقدیر نشد.

"محسن میر ابراهیمی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود: این نشست صنفی و ملی نبوده و به گونه‌ای که در بخش دولتی "از تمامی کسانی که به نوعی اسم و ظاهرشان بر خاطر برگزارکنندگان نشست باقی مانده بود" تقدیر و تشکر به عمل آمد.

وی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی نیز تنها از برگزارکنندگان نشست تقدیر شد، اظهار داشت: همچنین بیانیه و گزارشی که توسط سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی اطلاع رسانی مطرح شد بیشتر کلی گویی و بیان آرزوی کارهای آینده بود تا آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: عجله بدون منطق و توجیه در انتصاب رییس سازمانی ( نظام صنفی رایانه‌ای کشور) که باید سرآمد و مشارکت‌دهنده تمامی سلیقه‌ها، نظرات و آرا کل کشور در زمینه فناوری اطلاعات باشد نیز فقط در ده استان از ‪۲۸‬ استان کشور انجام شد.

میر ابراهیمی افزود: ما در سابقه گذشته دیده‌ایم که مدیران دولتی با دخالت ها، تفویض اختیارات و یا دادن امتیازاتی به برخی از تشکل ها، انجمن ها و مراکز موجب رونق کوتاه مدت، دولتی و فرمایشی برخی از این مراکز بوده‌اند و هستند.

به گفته وی، نمونه این کار را می‌توان به رونق شرکت تحقیقاتی صنایع انفورماتیک در زمانی که نمایندگی وزارت صنایع را برای تخصیص ارز داشت مثال بزنیم و در زمان شورای عالی اطلاع رسانی رونق یک انجمن خصوصی را می توان نام برد.

دبیر سومین جشنواره نرم افزارهای چند رسانه‌ای ادامه داد: اما نشست ملی روز دوزادهم تیر ماه حمایت مکرر از این نوع دخالت‌های مدیران دولتی را به بالاترین سطح اجرایی کشور کشاند که امیدواریم سنت غلطی برای مدیران و دولت‌های آتی نشود.

جشنواره نرم افزارهای چندرسانه‌ای امسال برای سومین بار برگزار خواهد شد.

  • ۸۴/۰۴/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">