ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: هم اکنون ‪ ۲۵‬درصد از تلفن‌های ثابت در ایران بلااستفاده است.
" صمد مومن بالله " روز یکشنبه در حاشیه نشست با مجمع نمایندگان استان چهارمحال وبختیاری در مجلس شورای اسلامی در شهرکرد به ایرنا افزود:در حال حاضر ‪ ۲۵‬میلیون تلفن ثابت نصب شده در کشور وجود دارد که ‪ ۲۰‬میلیون و ‪۷۰۰‬ هزار شماره تلفن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشورراافزون بر‪ ۳۰‬درصد دانست و گفت:این ضریب دربرنامه چهارم افزایش خواهد یافت.
وی، ضریب نفوذ تلفن همراه‌در کشوررابالای ‪ ۱۳‬درصد دانست و گفت: این ضریب باید به ‪ ۱۵‬درصد برسد.
مومن بالله ، از استرداد ‪۹۰۰‬هزار فیش سیمکارت تلفن همراه در ثبت نام‌های جدید اشاره کرد و گفت:بیش از ‪ ۷/۸‬میلیون نفر در کشور برای دریافت سیمکارت ثبت نام کرده‌اندکه با احتساب هشت میلیون تلفن همراه موجود، تعداد تلفنهای همراه کشور به بیش از ‪ ۱۶‬میلیون شماره خواهد رسید.
این مسوول وزارت ارتباطات اعلام کرد،درشش ماهه دوم‌امسال نرخ مکالمات تلفن همراه‌وثابت افزایش نخواهد یافت وبه‌همان قیمت شش ماهه اول سال عرضه می‌شود.
وی، از تقویت کیفیت تلفن همراه کشور خبر داد و گفت: با نصب آنتن‌های ‪BTS‬ ، کیفیت تلفن همراه در سراسر کشور افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: تلفن همراه برای مواقع ضروری است و صحبت کردن تا سقف یک ساعت باعث اختلال خواهد شد.
مومن بالله،در خصوص اپراتور دوم گفت: اپراتور دوم در حال احداث است و نگرانی وزارت ارتباطات از این جهت است، که ایرانسل به موقع به تعهدات خود عمل نکند.
وی ، درباره اجرای طرح شبکه ملی(اینترنت ملی)گفت: طرح مطالعات آن امسال به پایان رسید و ‪ ۱۸‬کارگروه نیز در این زمینه تشکیل شده است و امید می‌رود مجلس شورای اسلامی برای این طرح اعتبارات لازم را تخصیص دهد.
مومن بالله‌افزود: ایجاد سرویس‌های‌اینترنت پرسرعت وعرضه‌خدمات برای استفاده ازتسهیلات فیلم و سی‌دی در شبکه‌ازمهمترین برنامه‌های وزارت‌ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
نماینده‌مردم شهرستان شهرکرد در این نشست گفت: اجرای ‪ ۸۰‬درصدازطرح فیبر نوری درچهارمحال وبختیاری نقطه قوت زیرساختهای سرمایه‌گذاری دراستان است.
" مرتضی تمدن " افزود:پوشش خط دهی تلفن همراه به دلیل موقعیت کوهستانی استان باید افزایش یابد.
" غلامرضا میرزایی"نماینده شهرستان بروجن نیز خواستار، بهبود وضعیت تلفن همراه این شهرستان به ویژه رد بخشی از روستاهای پرجمیعت شد.
" قباد مرتضوی " نماینده فارسان ، اردل ، کوهرنگ و بخش کیار استان نیز گفت:‪ ۶۰‬درصد از روستاهای چهارمحال وبختیاری در این سه شهرستان وجود دارد وبایددراین زمینه وزارت ارتباطات برای ایجادمراکز‪ ICT‬روستای نگاه ویژه‌ای داشته باشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ‪ ۱۳۵‬پروژه عمرانی و فنی مخابرات در این استان در دست احداث است.
" علی رضا مهدوی " افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان ‪ ۶/۹‬درصد و ضریب تلفن ثابت استان ‪ ۲۶‬درصد و تعداد مشترکان تلفن ثابن در چهارمحال و بختیاری ‪۲۷۴‬هزارشماره و تعداد تلفن همراه ‪ ۵۴‬هزار شماره و بیش از ‪ ۸۰‬هزار نفر نیز برای دریافت سیم کارت ثبت نام کرده‌اند.

  • ۸۵/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">