ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون سازمان ثبت‌احوال با اشاره به اینکه توزیع کارت‌های هوشمند ملی بزودی آغاز می شود، گفت: ۱۰ میلیون نفر واجد شرایط هنوز برای کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

سیف‌الله ابوترابی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد صدور کارت هوشمند ملی گفت: اولین محموله کارت تولید داخل توسط چاپخانه دولتی صادر شده و در حال حاضر در حال تراشه گذاری آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه فقط سه کشور در زمینه تولید تراشه این کارتها اقدام می کنند، گفت: نه به لحاظ تکنولوژی بلکه مقرون به صرفه نبودن برخی از این اقدامات مانند تولید تراشه، باعث شده تا واردات آن به صرفه باشد به همین دلیل در داخل کشور تاکنون تولید نشده بود از چند ماه قبل شرایط تولید داخلی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر کارت هوشمند ملی را درخواست کرده اند، گفت: برخی از کارتها بدلیل مفقودی نیازمند تولید داخل هستند و یا اینکه تعدادی از افراد نیز به سن ۱۵ سالگی می رسند و نیاز به کارت هوشمند دارند به همین دلیل از این پس کارتهای ملی هوشمند در داخل کشور تولید خواهند شد.

وی در مورد استفاده از کارت ملی های قدیمی گفت: با توجه به اینکه اعتبار کارتهای نمونه قدیم قبل تا پایان سال ۹۷ به اتمام می رسد به همین دلیل ساز و کار ارتباط با سامانه ها را هماهنگ کردیم تااگر فردی مراجعه کند دیگر مشکلی برای ثبت نام نباشد و این افراد  در زمره افرادی قرار می گیرند که کارت هوشمند دارند.

معاون سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون نفر کارت هوشمند ندارند، گفت: افرادی که تا کنون ثبت نام کرده اند نگران نباشند اما از چند ماه قبل نیز اعلام و ظرفیت را فراهم کردیم که پیش ثبت نام را انجام دهند و تاپایان سال ثبت نام را انجام دهند و در اواسط فروردین به بعد واگذاری کارتها را آغاز خواهیم کرد.

ابوترابی گفت: توافق لازم با مدیرعامل بانک ملی برای استفاده از کارت‌ هوشمند ملی به جای کارت‌های بانک ملی انجام شده است.

 

تولید کارت ملی هوشمند ایرانی در چه مرحله‌ای است؟

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال از تراشه گذاری کارت‌های ملی هوشمند تولید داخل خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با ایسنا، آخرین وضعیت صدور کارت ملی تولید داخل را تشریح کرد و گفت: اولین محموله کارت تولید داخل برای تراشه گذاری در اختیار شرکت متولی این بخش گذاشته شده است و امیدواریم به‌زودی دست ثبت احوال برسد تا در خط تولید از آنها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، چندی پیش سخنگوی سازمان ثبت احوال گفته بود که متولی آماده سازی بدنه کارت ملی ساخت داخل چاپخانه دولتی است که پیش تولید را انجام داده و یک شرکت داخلی نیز مسئول تایید نهایی این بدنه از نظر فنی، ایمنی و مقاومت است و این بدنه بعد از تایید نهایی به تولید انبوه می‌رسد.

وی همچنین بیان کرده بود که تاکید سازمان ثبت‌احوال و متولیان چاپ بدنه کارت نیز بر این موضوع است که تفاوتی میان کارت‌های وارداتی که حدود ۷۰ درصد جمعیت واجد شرایط در کشور از آن بهره‌مند شدند و کارت‌های تولید داخل از نظر کیفیت، شکل ظاهری و مقاومت وجود نداشته باشد و بر همین اساس تلاش شد تا مشکلات و ایرادات کارت رفع شود.

 

صدور کارت‌های ملی هوشمند "ایرانی" از ۱۵ اسفند
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت‌های ملی هوشمند با تولیدات داخلی از ۱۵ اسفند خبر داد.

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند اظهار کرد: از 48 میلیون نفری که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، 44 میلیون کارت ملی هوشمند صادر شده است و از این تعداد تاکنون 43 میلیون و 500 هزار کارت در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از چند ماه پیش و با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، صدور کارت‌های ملی هوشمند به‌دلیل نبود کارت‌های مورد نیاز با مشکلاتی همراه شد که در همین زمینه ما تصمیم به امضاء تفاهمنامه با چاپخانه دولتی گرفتیم،  بر همین اساس از این پس کارت‌های ملی هوشمند با تولیدات داخلی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

ابوترابی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته و در چند نوبت کارت‌های داخلی مورد ارزیابی قرار گرفت و برخی از اشکلات به مسئولان مربوطه اعلام شد و با رفع موارد مطرح‌شده قرار است کارت‌های ملی هوشمند تولید داخل آغاز شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از 15 اسفندماه نخستین مرحله از کارت‌های ملی هوشمند ایرانی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">