ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

100میلیارد تومان ارزش تجارت الکترونیکی کشور

| چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۸۷، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی،‌ ارزش تجارت الکترونیک کشور در سال گذشته را 100میلیارد تومان عنوان کرد .

" مسعود موحدی " در ادامه تصریح کرد :‌این میزان نسبت به سال 85 از رشد 10 برابری برخوردار شده است .

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا ،‌وی پیش بینی کرد که این رقم در سال جاری به چند برابر میزان سال گذشته افزایش یابد .

به گفته معاون وزیر بازرگانی ، با ورود فروشندگان خودرو به شبکه معاملات از طریق اینترنت به طورقطع رقم امسال بیش از حد انتظار خواهد بود .

این مقام مسئول در وزارت بازرگانی ،‌همچنین عدم سازمان یافتگی در عرصه تجارت الکترونیک با کشورها را از مشکلات کنونی عنوان کرد وگفت :‌این موضوع جزو برنامه های آینده است و با ایجاد امنیت اطلاعات در فرایند بین کشوری می توان این بخش را نیز تقویت کرد .

وی در ادامه تاکید کرد :‌مذاکراتی صورت گرفته که پس از قطعی شدن آنها ، نتایج آن اعلام می شود .
**نبود چارچوب اندازه گیری

این مقام مسئول در وزارت بازرگانی ،‌نبود چارچوب برای اندازه گیری وضعیت تجارت الکترونیک را یکی از مسائل کنونی دراین حوزه برشمرد و افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مرکز آمار قرار است دراین خصوص چارچوبی مشخص تدوین شود .

وی یاد آور شد ،میزان تجارت الکترونیکی درسال گذشته متفاوت از معامله از طریق دستگاه های "POS"'‌و" ATm" می باشد و معاملات از نوع معالات بنگاه با مردم است .

موحدی درعین حال گفت : ‌سال گذشته دو هزارو 500 میلیارد تومان پرداخت الکترونیکی در فروشگاه ها صورت گرفته است .

موحدی معتقد است که درحال حاضر در حوزه معاملات بین بنگاهی آمار دقیقی وجود ندارد و آنچه اعلام می شود از حد گمانه زنی فراتر نیست .

وی با اشاره به اینکه استقرار تجارت الکترونیک و توسعه نیازمند فضای تعامل است ،‌افزود:‌با برنامه های منفرد نمی توان وضعیت تجارت الکترونیک را سامان داد.
** تدوین سند تجارت اکترونیک

معاون وزیر بازرگانی همچنین از تدوین سند تجارت الکترونیک برای برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور که در سال های 1389 تا 1393 به اجرا در می آید ، خبر داد .

وی گفت :‌این سند جزو برنامه های اجرایی طراحی شده است .
** برنامه دوم جامع تجارت الکترونیک

موحدی در ادامه سخنان خود با بیان انیکه برنامه جامع دوم تجارت الکترونیک در حال تدوین است، ابراز امیدواری کرد تا این برنامه توسط دولت به تصویب برسد .

به گفته وی ،‌با تصویب این برنامه می توان از توسعه زیرساخت ها فراتر گام برداشت و تمرکز را

به فضای توسعه کاربردها کشاند.

وی با اشاره به برنامه جامع تجارت الکترونیک مصوب سال 84 ،گفت: در جلسات برگزارشده طی سال گذشته وزارت بازرگانی در تعامل با سایر نهادها به چارچوبی مشترک دست یافت .

  • ۸۷/۰۸/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">