ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه یکی از خدمات فعلی سازمان صدور کارت ملی هوشمند است گفت: دولت ما را مکلف کرده و مرجع صدور کارت هوشمند هستیم. نزدیک به 12 میلیون و 894 هزار و 621 کارت تا امروز صادر شده و در استان های مختلف در حال توزیع است. بر این اساس 10 میلیون و 436 هزار و 808 کارت توسط پست تحویل شده است.

ابوترابی ادامه داد: همچنین 18 میلیون و 793 هزار و 284 نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده اند و در نوبت قرار دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا فراخوانی برای مراجعه مردم اعلام خواهد شد یا خیر گفت : با توجه به ظرفیت فعلی، فعلا فراخوانی برای دریافت کارت نداریم. اما تدریجا افرادی که وارد سن 15 سالگی می شوند، افراد فاقد کارت و سایرین به فراخور نیاز به دفاتر ثبت احوال، پست و پیشخوان دولت مراجعه می کنند.

وی در توضیح علت تاخیر در تحویل کارت های ملی هوشمند اظهار کرد: ما قبلا عذرخواهی کردیم و اکنون هم عذرخواهی می کنیم، ایرادات در حال رفع هستند و از هفته گذشته خط تولید صدور کارت ارتقا پیدا کرده و بنا داریم تا پایان سال کارت افراد در نوبت را تحویل بدهیم و مدت زمان انتظار را به یک ماه برسانیم. همچنین رایزنی هایی برای تسهیل تحویل کارت های ملی هوشمند بخصوص برای معلولان در حال انجام است.

به گزارش ایسنا بوترابی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره هزینه صدور کارت ملی هوشمند گفت: طبق قانون مجلس شورای اسلامی هزینه صدور کارت ملی هوشمند  20 هزار تومان دریافت و به حساب خزانه واریز می‌شود. همچنین سقف دریافتی از سوی دفاتر پیشخوان دولت در شهرهای بزرگ 9000 تومان است و خواسته ایم تا در شهرهای کوچک هزینه کمتری اخذ شود. هزینه تحویل کارت از سوی پست نیز 2000 تومان است. هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با معاونت اسناد هویتی و شماره تلفن های 60902492 و 60902496 تماس بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">