ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

2 میلیون سیم‌کارت بی‌هویت یکطرفه شده است

| دوشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ق.ظ | ۰ نظر

در مرحله جدید ساماندهی سیم کارت هایی با هویت ناقص، از اول دی، حدود 2 میلیون سیمکارت که صاحبان آنها اقدام به حل مشکل نکرده اند، یکطرفه شده است.
حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از تمدید مهلت مشترکان تلفن همراه برای تکمیل اطلاعات هویتی سیم کارت هایشان تا پایان دی خبر داد و افزود: هنوز تعداد 4 میلیون و 500 هزارسیم کارت وجود دارد که مدارک مالکان آنها ناقص است. 
وی گفت: از این 4 و نیم میلیون سیمکارت، حدود 2 میلیون و چهارصد هزار سیم کارت متعلق به همراه اول و 2 میلیون و یکصد هزار سیم کارت به ایرانسل تعلق دارد. 
وی تاکید کرد: قبل از آغاز اجرای طرح ساماندهی سیم کارت هایی با هویت نامشخص و یا ناقص، از دو سال پیش حدود30 میلیون سیم کارت با مشکل روبرو بودند که با اقدامات صورت گرفته این آمار اکنون به چهار و نیم میلیون سیم کارت رسیده است. 
فلاح گفت: در این مدت ، همراه اول در چهار نوبت برای 20 میلیون سیم کارت با هویت نامشخص و یا ناقص برای اطلاع رسانی پیامک ارسال کرده و ایرانسل نیز برای 10 میلیون سیم کارت پیامک فرستاده است . 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید بر اینکه اپراتورها موظفند اطلاع‌رسانی لازم را برای تکمیل اطلاعات مشترکانشان انجام دهند، افزود: مشترکان پس از دریافت پیامک از سوی اپراتورها باید برای تکمیل اطلاعات هویتی خود سریعاً اقدام کنند، در غیر اینصورت ابتدا خط مشترک به حالت یکطرفه درمی آید و پس از مدت کوتاهی ارتباط مشترک قطع می شود.
وی گفت : مشترکان به منظور اطلاع از وضع تعداد سیم کارت‌های به نام مشترک در هر اپراتور، از ابتدای سال 95 سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار راه‌اندازی شده است که مشترکان می‌توانند با مراجه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک و یا نشانی www.mobilecount.ir و یا ارسال کد ملی خود به سرشماره 3000504901 از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنها ثبت شده مطلع شوند.
فلاح همچنین اشاره کرد: در حال حاضر این امکان فراهم شده است که در صورت فعال شدن هر سیم‌کارت جدید به نام مشترکان تلفن همراه، پیامک اطلاع‌رسانی با سرشماره CRA.IR به تمام سیم‌کارت‌های فعال آن مشترک ارسال شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">