ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۲,۵ درصد تجارت در ایران به شکل مجازی است

| دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

یک حقوقدان اقتصادی گفت: بطورکلی در خوش بینانه ترین وضعیت چیزی نزدیک به ۲,۵ درصد تجارت و کسب و کار در ایران به شکل مجازی انجام می شود که نسبت به میانگین جهانی بسیار پائین است.

به گزارش آرمان اقتصادی،  محمود گنج بخش در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با موضوع قوانین بیمه و مالیات در حوزه کسب و کارهای اینترنتی افزود: بحث تجارت در فضای مجازی از جمله مباحث جدید تجارت و کسب و کار در دنیای امروز است.

وی همچنین اظهارداشت: گاهی اوقات برخی ها اشتباه می گیرند و فکر می کنند کسی که در فضای حقیقی تاجر خوبی بوده بطور حتم در فضای مجازی هم می تواند تاجر خوبی باشد.

این حقوقدان اقتصادی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از ۹۰ در صد افراد موفق در تجارت سنتی شوربختانه در تجارت الکترونیک موفق نبوده اند.

وی افزود: فضای تجارت الکترونیک، کسب و کار های اینترنتی یا کسب و کارهای نوپا فضایی که نسل جوان بیشتر فعال است بنابراین احتیاج به افکار و ایده های جدید دارد و با دیدگاه های قبلی کمتر می توان در این محیط فعال بود.

گنج بخش اظهارداشت: سهم کسب و کارهای مجازی در دنیا از مجموع تجارت جهانی حول و هوش ۱۴ تجارت را به خود اختصاص می دهد که در خوش بینانه ترین وضعیت چیزی نزدیک به ۲,۵ درصد تجارت و کسب و کار در ایران به شکل مجازی انجام می شود که فاصله زیادی با اقتصاد جهانی دارد.

وی ضمن تاکید بر ارتقای سهم کسب و کار های مجازی در تجارت کشور گفت: برای تحقق پذیری این مهم تنها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نباید کمک کند بلکه بخش های دیگر دولت و اجتماع نیز باید همراهی کنند تا این فاصله زیاد جبران شود.

این حقوقدان اقتصادی افزود: متاسفانه مشکلات زیادی در مسیر کسب و کارهای مجازی کشور وجود دارد که برای رفع این موانع و چالش ها باید گام های بلندی برداشته شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه همایش های علمی زیادی در این رابطه برگزار و اندیشمندان و فعالان کسب و کار اینترنتی مطالب خود را بیان کرده اند که نشست پژوهشی سال گذشته در صدا و سیما از جمله این موارد است.

گنج بخش گفت: بطورکلی ۱۵ مشکل و چالش اساسی در نشست پژوهشی مزبور از سوی پژوهشگران و فعالان کسب و کارهای اینترنتی مطرح شد که در بین این موارد «مالیات »و «بیمه »در صدر تمامی این مشکلات قرار داشت.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این دو بخش ایرادات زیادی وجود دارد و توقع بخش تجاری فعال این بود که مشکلات مزبور هرچه سریعتر برطرف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">