ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

3 نکته برای موفقیت از جف بزوس

| يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

آری زولدان* - جف بزوس را معمولا به عنوان کارآفرین موفق می شناسند و پیشرفت های آمازون در بازار بزرگ رقابتی نشان از شیوه مدیریتی درست بزوس دارد. خود بزوس هم جزو پنج پولدار جهان است و چندی پیش برای مدت بسیار کوتاهی به ثروتمندترین فرد جهان تبدیل شد. مطمئنا رسیدن به این سطح از موفقیت نیاز به خلق و خو و شیوه های خاص مدیریتی دارد. او در مصاحبه اخیرش به سه نکته و شیوه خاص برای رسیدن به این اهداف اشاره کرده است.
اولین نکته، اشتیاق برای نوآوری است. یک کسب وکار موفق همواره شیوه های جدیدی برای عرضه محصول ارایه می کند. مدیران موفق تلاش می کنند با شیوه های جدید، مشتریان را همواره در بالاترین سطح رضایت قرار دهند. اگرچه نوآوری تضمینی برای موفقیت نیست، اما وابسته بودن به روش های قدیمی، قطعا شرکت ها را در معرض شکست های بزرگ قرار می دهد.
درس دیگر بزوس این است که همیشه تفکر بلندمدت داشته باشید؛ چراکه هیچ تضمینی نیست تمام نوآوری های شما به موفقیت ختم شوند. اگر بخواهید راه های جدید را امتحان کنید، قطعا باید انتظار شکست در مسیر را نیز داشته باشید. به این ترتیب، شکست ها شما را برای رسیدن به هدف نهایی قوی تر می کنند. 
هر دو نکته قبلی یک بخش مشترک داشتند و آن هم توجه به مشتری است. این نکته، اساس کار و معنای حیاتی آمازون است. او به کارآفرینان توصیه می کند که به جای تمرکز روی رقابت و پیروزی در آن، روی مشتریان تمرکز کنند. به عقیده او در طولانی مدت، تنها روش دوم موفق خواهد بود. کسب وکاری که روی رقابت متمرکز باشد، تنها برای شکست دادن حریف تلاش کرده و محصولات را به سمتی توسعه می دهد که فقط در رقابت پیروز شوند. این روش منجر به رفتار بیهوده و از بین رفتن نوآوری در کسب و کار می شود. این اتفاق خصوصا زمانی رخ می دهد که شما به موفقیتی کلی دست یافته اید و تصور می کنید که نیازی به بهبود محصولات نخواهید داشت. در این زمان، هیچ انگیزه ای برای ادامه مسیر یا تولید محصولات و خدمات جدید نخواهید داشت. به بیان دیگر، وقتی شما روی مشتری تمرکز می کنید، همیشه نگران نوآوری و خلق تجربه ای لذت بخش برای او خواهید بود و تلاش می کنید روز به روز رضایت مشتریان را بیشتر جلب کنید.
*مدیرعامل شرکت رسانه ای کوانتوم 

  • ۹۶/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">