ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

30درصد ترافیک پست خریدهای اینترنتی است

| شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت پست با بیان اینکه 30 درصد مرسولات این شرکت خریدهای اینترنتی است، گفت: میزان قابل توجهی از فعالیت‌های دستگاه اجرایی توسط این شرکت به نیابت از آنها انجام می‌شود که در زمینه صرفه جویی وقت و هزینه، موضوعی قابل توجه به شمار می آید.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با فارس، با بیان این که ارتقاء شبکه فیزیکی و مجازی از اولویت‌های شرکت پست است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال جهش تولید در دستور کار داریم، ساماندهی بخش مرسوله ها، امانات و بسته های درون شهری و برون شهری در سطح کشور است که این شرکت بتواند بنا به وظیفه ذاتی خودش بر همه مراحل حمل و نقل و رهسپاری آنان در داخل و خارج کشور نظارت داشته باشد. البته باید بگویم این طرح ساماندهی به معنی دخالت در امور نقل و انتقالات نیست بلکه بیشتر برای ساماندهی و نظارت بر فعالیت آنها محسوب می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر طبق قانون، نظارت مناسبی صورت نمی گیرد، از آنجا که بسیاری از رهسپاری بسته‌ها و امانات به خارج از کشور توسط شرکت‌های خصوصی و باربری‌ها انجام می‌شود، باید این روند در آینده‌ای نزدیک با نظارت شرکت  پست انجام می‌شود تا به ارز آوری کشور کمک کند و بر اساس قانون ساماندهی دقیقی صورت پذیرد.

سبحانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به موج سوم شیوع ویروس کرونا ۳۰ درصد از مرسولات شرکت  پست از طریق خریدهای اینترنتی انجام می‌شود که این اتفاق باید برای الکترونیکی شدن بیشتر فعالیت‌های اداری و حتی خصوصی، گسترش پیدا کند. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که امور فیزیکی بسیاری از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی توسط شرکت  پست به صورت نیابتی انجام می شود و دستگاه‌های اجرایی باید این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار دهند تا هم به کاهش فساد اداری کمک شود، هم در وقت و هزینه مردم صرفه جویی صورت گیرد و علاوه بر اینها از گسترش ویروس کرونا نیز جلوگیری صورت پذیرد.

  • ۹۹/۰۷/۱۲

آمار

شرکت پست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">