ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

33 میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد

| يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال از صدور حدود 33 میلیون کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت: بزودی دیگر کارت های هوشمند، در کارت هوشمند ملی تجمیع می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید درخشان نیا روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان در رشت افزود: یکی از پروژه هایی که دولت به طور جدی پیگیری می کند، تجمیع کارت های هوشمند در کارت هوشمند ملی است.
وی ادامه داد: از حدود 64 میلیون جمعیت واجد شرایط داخل و خارج از کشور و دارای 15 سال به بالا، تاکنون برای 33 میلیون نفر کارت هوشمند ملی صادر شده و در حال تحویل آنها هستیم.
درخشان نیا کلید ورود به دولت الکترونیک را کارت هوشمند ملی دانست و شفافیت، سهولت، تسریع در کارها و ایجاد اطمینان بین مردم و دولت را از جمله مهمترین مزایای این کارت عنوان و اضافه کرد: در آینده ای نزدیک مردم می توانند بسیاری از کارها را بدون مراجعه به بانک یا اداره ها و دستگاه های اجرایی از محل اقامت خود انجام دهند و در وقت و هزینه شان صرفه جویی شود.
وی خاطرنشان کرد: به تازگی بهره برداری از کارت هوشمند ملی را با بانک ملت آغاز کرده ایم و به جای کارت بانکی، برای دریافت و پرداخت پول و افتتاح حساب، بدون مراجعه به بانک استفاده می شود.
وی همچنین از اجرای طرح آزمایشی حذف فتوکپی مدارک هویتی در سه استان خوزستان، قم و سمنان خبر داد و گفت: در این طرح اشخاص برای انجام کارهای اداری خود نیاز به فتوکپی ندارند و اطلاعات هویتی آنها با وصل شدن به ثبت احوال در اختیار سازمان مربوطه قرار می گیرد.
به گفته درخشان نیا، بناست سال های آینده وقتی که اطلاعات سببی و نسبی مردم تکمیل و برای همه مردم کارت هوشمند ملی صادر شد، سند هویتی افراد فقط کارت هوشمند باشد.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه در آینده بسیاری از کارها با کارت هوشمند ملی انجام می شود، گفت: ثبت احوال دیگر از حالت سنتی خارج و به طور کامل، نوین و مکانیزه شده است.
درخشان نیا بیان کرد: اطلاعات بیش از 120 میلیون ایرانی فوت‌ شده و زنده، طی تأسیس 100 ساله سازمان ثبت احوال، ثبت و ضبط‌ شده که در هر ثانیه، بیش از شش هزار استعلام را پاسخ می‌دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان ثبت احوال یک سازمان حاکمیتی است، گفت: ثبت احوال یک هزار و یکصد اداره و افزون بر شش هزار نفر کارمند دارد و آمارهای تولد، وفات، ازدواج، طلاق جمعیتی و مهاجرتی به صورت روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه تولید می شود و در اختیار مسئولان قرار می گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">