ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

۵ میلیارد پیام در شبکه شاد مبادله شد

| يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر فنی شبکه شاد گفت: در یک ماه گذشته بیش از پنج میلیارد پیام در شبکه شاد مبادله و بیش از ۸۰۱ میلیون پوشه اطلاعات جابه‌جا شده است.

حسن قاسم‌زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در هفته گذشته بیش از ۱۴ میلیون کاربر و در ماه گذشته بیش از ۱۸ میلیون کاربر فعال یکتا در سامانه شاد حضور داشته‌اند.

وی درباره آخرین اقدامات این شبکه افزود: شبکه شاد از زمان تاسیس تاکنون جای خود را در میان مخاطبان یعنی در جامعه کودک و نوجوان باز کرده و خوبی این موضوع این است که ما اکنون یک نرم‌افزار جامع کشوری داریم که همه مخاطبان رده سنی کودک و نوجوان در آن عضو هستند.

قاسم زاده افزود: نهادهای مرتبط با حوزه کودک و نوجوان در این نرم‌افزار شروع به فعالیت کردند و خدمات خود را در شبکه شاد هم ارائه می‌کنند که در این راستا توانستیم خدمات دیگری را به شاد اضافه کنیم؛ به‌طور مثال یک سری خدمات الکترونیک که وزارت آموزش و پرورش ارائه می‌دهد، به صورت خدمات رسمی به شاد هم اضافه شده است.

وی با اشاره به فعالیت پنجره شاد، گفت: شبکه ارتباطی نهادهای فعال در حوزه کودک و نوجوان صفحه جامع خود را دارند و اکنون کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان و شبکه امید صدا و سیما این تعامل را در صفحه پنجره شاد باز کردند و در حال فعالیت هستند.

مدیرفنی شبکه شاد ادامه داد: شبکه نهال و پویا صدا و سیما هم به زودی به این پنجره اضافه خواهد شد و در حال رایزنی هستیم که سازمان‌ها و نهادهای دیگر هم در این حوزه قرار گیرند.

قاسم‌زاده به فعالیت مجله شاد اشاره کرد و گفت: در مجله شاد یک ویترین محتوایی از کانال‌ها وجود دارد و به تولید محتوا می‌پردازند که در اختیار مخاطبان قرار دادیم و خبرگزاری‌های مطرح کشور هم در این مجله شاد کانال دارند همچنین کانال‌های محتوایی با حوزه‌های فرهنگی، سرگرمی، مهارت‌آموزی و مواردی از این دست فعالیت می‌کنند و کاربرها به صورت یک‌جا می‌توانند به گزینه‌ها دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه پیگیری رویدادها در شبکه شاد یک اتفاق مهم در سال گذشته بود، افزود: پیگیری رویدادها در شبکه شاد از یک اتفاق مبارک با عنوان مسابقه کتابخوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در سال ۱۴۰۱ زمینه تعامل با دانش‌آموز و برگزاری رویداد در شاد فراهم شد و شاد رویداد به عنوان یکی از ارکان اصلی شاد مطرح شد.

مدیر فنی شبکه شاد افزود: جشنواره‌های بزرگی مانند خوارزمی، جشنواره پژوهش‌سراها، سکوی ایران قوی، پرسش مهر و طرح‌های ملی از جمله جشن فرشته‌ها و طرح‌های نیکوکاری و از این قبیل طرح‌های ملی شکل گرفت همچنین پویش‌های مختلفی را با بخش‌های مختلف از جمله سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار کردیم که سه شب برنامه زنده از برج آزادی تهران در ۲۸ و ۲۹ اسفند و اول فروردین پخش شد و ۲۷۰ هزار نفر در شب سال تحویل برنامه را به صورت همزمان از شاد دیدند.

قاسم زاده افزود: برای ماه مبارک رمضان صفحه‌ای ویژه با عنوان «حال خوب» در شاد ایجاد شد که علاوه بر پویش‌ها، قرائت روزانه یک جز قرآن توسط نوجوانان را هم داشت و ارائه کتاب‌های صوتی هم از جمله این خدمات است. تماشاخانه یکی دیگر از خدمات شاد است که فیلم‌های سینمایی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: شاد ابزارهای مورد نیاز معلم و دانش‌آموز برای الزام آموزشی مانند امتحان و تکلیف را پیشتر نداشت، ما در انتهای سال گذشته سیستم ال ام اس یا سیستم مدیریت آموزش را فعال کردیم و معلم می‌تواند آزمون تستی و تشریحی برگزار، تکلیف مشخص، درسنامه بارگذاری کند و دفتر معلم که بخش مهمی است که می‌تواند منجر به صدور کارنامه شود.

به گزارش ایرنا، شبکه شاد پس از تعطیلی دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا از فروردین ۹۹ آغاز به کار کرد. در واقع برای اولین بار در تاریخ آموزش کشور پلتفرم اختصاصی با مالکیت انحصاری راه‌اندازی شد که معلمان و دانش آموزان می‌توانند به راحتی در فضایی امن و البته رایگان همچون فضای مدرسه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

  • ۰۲/۰۱/۲۷

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">