ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

5 گوشی پرفروش دنیا در نیمه نخست سال 2017

| يكشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

سمیه مهدوی - دانستن این موضوع که پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی دنیا کدام مدل‌ها هستند، همیشه جذاب و گاه غافلگیر‌کننده است.

آیا می‌خواهید بدانید بیشترین گوشی‌هایی که به اقصا نقاط دنیا برای فروش ارسال شده‌اند و بیشترین سهم فروش جهانی را در اختیار داشته‌اند کدام گوشی‌هاهستند؟ معمولا کسب این آمار در دنیا کار چندان دقیقی نیست و برخی از شرکت‌های درگیر تحلیل بازار معمولا تخمین‌هایی در این خصوص دارند و به همین دلیل است که گاه میان خروجی کار آنها تفاوت‌هایی دیده می‌شود. با این وجود اما کمپانی تحقیقاتی SMT (Smartphones Model Trackers) مدعی است که چنین آماری را در اختیار دارد.

البته این آمار 5 گوشی هوشمند پرفروش در طول 4 ماهه نخست سال 2017 است که در ادامه به ترتیب به آن پرداخته می‌شود.

 

Apple iPhone 7

در صدر لیست مورد تحقیق شرکت SMT آخرین گوشی پرچمدار شرکت اپل یعنی آیفون 7 قرار دارد. این گوشی بیشترین میزان بارگیری به اقصا نقاط دنیا را داشته است و در حدود 21 میلیون و 500 هزار عدد از این گوشی در چهارماهه نخست سال جاری میلادی به کشورهای مختلف ارسال شده است. به عبارت دیگر آیفون 7 در زمان مذکور 6 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

 

Apple iPhone 7 Plus

و البته سهم کمپانی اپل با عرضه آیفون 7 در دنیا تمام نشده و دومین گوشی موجود در این لیست نیز به یکی دیگر از گوشی‌های پرچمدار این شرکت یعنی آیفون 7 پلاس تعلق گرفته است؛ یک گوشی با صفحه نمایش بزرگتر از مدل آیفون 7.

آنطور که اپل گزارش داده، 17 میلیون و 400 هزار عدد از این گوشی در 4 ماهه اول سال 2017 به کشورهای مختلف ارسال شد که آیفون 7 پلاس را در رتبه دوم جدول اختصاص داد، یعنی جایی که 5 درصد از سهم بازار جهانی را دارد.

 

Oppo R9s

از جایگاه سوم این جدول اما نتایج کمی دور از انتظار است، به خصوص برای ما ایرانی‌ها که شاید با گوشی‌ برند چینی اوپو در کشور آشنا نباشیم. اما واقعیت این است که گوشی مدل Oppo R9s از شرکت اوپو، که تقریبا دل هندی‌ها و بازار این کشور را برده، در سال 2016 و بعد از عرضه در چین راهی هند شد. 8 میلیون و900 هزار عدد از این مدل گوشی در طول چهارماهه نخست سال جاری بارگیری شده تا این گوشی بتواند 2.5 درصد از سهم جهانی را به خود اختصاص دهد.

 

Samsung Galaxy J3 (2016)

شاید شما هم مثل خیلی‌ها انتظار داشتید نام یکی از محصولات سامسونگ در رده دوم یا حداقل سوم، 5 گوشی پرفروش دنیا قرار گیرد، اما حالا و در رتبه چهارم این جدول می‌توانید یک از پرفروش‌ترین گوشی‌های بزرگترین تولیدکننده گوشی یعنی سامسونگ را بیابید.

گوشی Galaxy J3 (2016) با 6 میلیون و 100 هزار عدد ارسال به کشورهای مختلف دنیا توانست سهم 1.7 درصدی از بازار فروش گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص دهد. این گوشی هم نخستین بار و در سال 2016 راهی کشور هند شد.

 

Samsung Galaxy J5 (2016)

و البته که دور از انتظار نبود که باز هم یکی از محصولات سامسونگ در میان 5 گوشی پرفروش دنیا قرار گیرد و پنجمین گوشی حاضر در لیست کمپانی SMT گوشی مدل Galaxy J5 (2016) سامسونگ است. این غول کره جنوبی 5 میلیون عدد از این گوشی هوشمند را روانه بازار کرد تا 1.4 درصد سهم فروش گوشی دنیا را به خود اختصاص دهد و البته این گوشی هم اواخر سال 2016 عرضه جهانی خود را از کشور هند تجربه و آغاز کرد. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">