ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

54 هزار خطVOIP غیرقانونی‌ مسدود شده است‌

| شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ | ۰ نظر

در دو سال گذشته نزدیک به چهار هزار خط تلفن مرتبط با تلفن‌های غیرمجاز خارج از کشور شناسایی و مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) از ابتدای دی‌ماه سال 1382 تاکنون 53999 خط تلفن که به شکل غیرمجاز در زمینه تلفن خارج به داخل (موسوم به ترمینیشن) فعالیت داشتند، شناسایی و مسدود کرد.

بر اساس این گزارش، حدود دو سال قبل بود که شرکت مخابرات و دیتا با غیرقانونی دانستن انتقال خارج به داخل تلفن‌های اینترنتی و اعلام اینکه فعالیت غیرمجاز شرکت‌ها میلیون‌ها دلار زیان به کشور وارد کرده است، اقدام به شناسایی و برخورد با شرکت‌هایی از این دست کردند.

اما طی همان دوره وزارت ارتباطات با ارایه مجوز به شرکت‌هایی که قصد ارایه تلفن اینترنتی داخل به خارج (موسوم به اورجینیشن) را داشتند، موافقت کردند تا بتوانند به فعالیت قانونی بپردازند.

این در حالی است که این وزارتخانه پس از گذشت قریب به دو سال و اعلام این موضوع که همچنان شرکت‌هایی سرگرم فعالیت غیرقانونی در زمینه تلفن‌های خارج به داخل هستند، هنوز هم نسبت به تصویب قانون و صدور مجوز در این زمینه اقدام نکرده است.

بر اساس این گزارش، موضوع قانونمند کردن تماس‌های اینترنتی خارج به داخل (ترمینیشن) همواره و بنا بر دلایل نامشخصی به تعویق می‌افتد و هنوز برخی از شرکت‌ها نیز همچنان به شکل غیرقانونی به کسب درآمد می‌پردازند.

  • ۸۵/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">