ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

56درصد بازار موبایل در انحصار 3 نفر بود

| شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

محمدمهدی غفوریان رییس اتحادیه تلفن همراه مرکز استان البرز به خبرنگار اتاق اصناف ایران گفت:جذاب بودن و سود سرشار موجود در بازار تلفن همراه ولوازم جانبی باعث هجوم صاحبان سرمایه والبته بروز تخلفات و حاشیه های فراوان شد،وبرخی طرحهای غیر کارشناسی مثل طرح شبنم که جهت کاهش قاچاق ورفع مشکلات این بازار طراحی واجرا شد؛بر حجم این مشکلات افزود.
وی به طرح رجیستری هم اشاره کرد و افزود:طرح رجیستری اگرچه طرح خوب ومثبتی بود اما موجب افزایش بیش از ۱۵درصدی قیمت تلفن همراه شد،تا قبل از اجرای این طرح سودهای کلان را قاچاقچیان به جیب می زدند وگرفتاریها ومشکلات بازار نصیب کسبه قانونمند می شد که کمترین نقش را در بروز مشکلات وتخلفات داشتند.
غفوریان با بیان اینکه انحصار ۵۶درصد واردات تلفن همراه در اختیر ۳نفر در کشور بود،افزود:این انحصار هم قسمتی از دردهای بی درمان این صنف بود که هیچ راهکاری برای آن نبود ؛ واین مسایل باعث کم شدن انگیزه افراد برای ورود به عرصه واردات تلفن همراه ولوازم جانبی بود.
رییس اتحادیه تلفن همراه مرکز استان البرز با اشاره به افزایش نرخ ارز ،اضافه کرد:با افزایش نرخ ارزشاهد افزایش ۳۰۰درصدی قیمت تلفن همراه بودیم ونبود تولید داخلی وتامین ۱۰۰درصدی نیاز بازار از واردات نیز در این افزایش بی رویه تاثیر بالایی داشت.
نماینده اتاق اصناف ایران به کاهش اخیر نرخ ارز هم اشاره کرد واضافه کرد: توقع جامعه در این خصوص کاهش قیمتها در بازار تلفن همراه بود که هرچند انجام شد اما هنوز به اندازه خواست جامعه نیست.؛ البته با ادامه دارشدن این روند کاهشی انتظار کاهش ۴۰درصدی تلفن همراه می رود.
غفوریان با ابراز امیدواری به تغییرات در وزارت ص م ت ،در خصوص مالیات برارزش افزوده نیز توضیح داد:این مالیات باید به جای اینکه از وارد کننده اخذ شود از مصرف کننده دریافت شود که در این صورت تا ۸۰ درصد مشکلات بازار تلفن همراه رفع خواهد شد.
رییس کمیسیون تخصصی تلفن همراه در مورد عملکرد این کمیسیون افزود:از بدو تشکیل این کمیسیون در ۲سال گذشته بیش از ۱۰۰جلسه با محوریت بررسی مشکلات بازار تلفن همراه تشکیل شد ودر این ارتباط نظرات کارشناسی کارشناسان ،فعالان وروسای اتحادیه های تلفن همراه اخذ شد ونتایج جلسات نیز به اطلاع این افراد می رسید.

  • ۹۷/۰۹/۱۷

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">