ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

72 درصد جوانان ایرانی چت می کنند

| يكشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۸۶، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

در عصر کنونی که ‌تب ‌اینترنت به‌ جامعه ما نیز سرایت کرده و نقل محفل جویندگان اطلاعات شده‌، بحث بر سر فواید و مضرات این پدیده جدید و استثنایی همچنان بالاست.

سازمان ملی جوانان وابسته به نهاد ریاست‌جمهوری در سال 1384 و با هدف بررسی جایگاه اینترنت در بین جوانان ایرانی، نقاط ضعف، قوت و فرصت‌های همراه با تهدید ناشی از استفاده از اینترنت برای آنان و بسیاری سوالات دیگر در این زمینه، پژوهشی را انجام داده است که نشان می‌دهد در ایران مردان بیشتر از زنان از اینترنت استفاده می‌کنند و عده زنان ‌و مردان استفاده‌کننده از اینترنت در گروه‌های سنی مختلف در نمونه مورد مطالعه متفاوت بوده است.

این پژوهش که اخیرا منتشر شد، نشان می‌دهد ترکیب مردان و زنان استفاده‌کننده ‌از اینترنت هیچ ارتباطی با وضعیت تاهل آنان نداشته و مجردها و متاهل‌ها به طور یکسان از اینترنت استفاده می‌کنند.

این پژوهش همچنین موید این نکته است که میزان استفاده از اینترنت در بین افراد با سطوح تحصیلی مختلف کاملا متفاوت است.

زبان فارسی به روایتی سومین زبان در اینترنت آن هم به جهت تعداد بسیار زیاد وبلاگ‌های فارسی است.

پژوهش سازمان ملی جوانان این روایت را تایید می‌کند و نتیجه‌ای که ارایه کرده می‌گوید که 3/79 درصد از افراد تحصیلکرده از اینترنت برای وبلاگ‌نویسی یا وبلاگ‌خوانی استفاده می‌کنند.

بنا براین پژوهش، افراد با سطوح مختلف تحصیلی به میزان 7/69 درصد از اینترنت استفاده آموزشی می‌کنند و 1/67 درصد برای هدف‌های پژوهشی به شبکه اینترنت وصل می‌شوند.

عده استفاده‌کنندگان از اینترنت با هدف سرگرمی نیز در میان جوانان ایرانی کم نیست.

پژوهش سازمان ملی جوانان نسبت این افراد را 6/72 برآورد کرده است و همین پژوهش در عین حال نشان می‌دهد که 5/72 جوانان ایرانی از اینترنت برای چت- گپ اینترنتی استفاده می‌کنند.

ایمیل - نامه‌های الکترونیک نیز سهم بالایی در استفاده جوانان ایرانی از اینترنت دارد.

پژوهش سازمان ملی جوانان می‌گوید که 4/70 درصد از جوانان ایرانی از اینترنت برای ارسال و دریافت نامه‌های الکترونیک استفاده می‌کنند.

  • ۸۶/۱۲/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">