ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

9 اپلیکیشن عالی برای نصب روی گوشی جدید

| سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

سمیه مهدوی - همه ما بعد از خرید گوشی با مساله‌ای به نام اپلیکیشن‌های مورد نیاز مواجه هستیم. برخی این کار را به عهده فروشنده گوشی می‌گذارند که صد در صد اشتباه است. هم به این دلیل که گاه مجبور به پرداخت بهای بالا هستین و هم اینکه از نظر امنیتی نیز با مشکل مواجه شده و شاید فرد غریبه نرم‌افزارهایی را هم لابه‌لای اپ‌های دیگر روی گوشی نصب کند که شما از وجود آن بی‌خبر هستید.

امروزه نصب اپلیکیشن کار بسیار آسانی شده و به راحتی با جست‌وجوی نام اپ در گوگل‌پلی به چیزی که می‌خواهید می‌رسید. مطلب حاضر هم به معرفی چند اپ کاربردی برای گوشی تازه خریداری شده و البته اندرویدی شما مربوط می‌شود. پس مطالعه ادامه مطلب شاید برای اپلی‌ها چندان لازم نباشد، اما این مطلب ارزش خواندن و یافتن نرم‌افزارهای مشابه را دارد.

ما ایرانی‌ها احتمالا به محض خرید گوشی دنبال نصب تلگرام، واتس‌اپ و این تیپ اپلیکیشن‌ها می‌رویم. نرم‌افزارهای سرگرمی هم شاید در اولویت‌های بعدی باشد و در نهایت نیز چند اپ کاربردی آن هم شاید به اصرار برخی دوستان روی گوشی نصب کنیم. اما واقعیت آن است که زمانیکه مشکلی برای گوشی ما پیش بیاید، تقریبا هیچ‌کدام از اپ‌های مرسوم و مورد استفاده ما نه تنها هیچ کاربردی ندارند بلکه بلای جان هم می‌شوند.

چون ما انبوهی از اطلاعات شخصی را از طریق آنها تولید کرده و به حال خود روی گوشی رها کرد‌ه‌ایم. لذا شاید وقت آن رسیده که بسیاری از ما ایرانی‌ها در رفتار خود تجدید نظر کرده و سراغ امکانات مهمی برویم که بسیار هم کاربردی است. به همین جهت در متن حاضر اپ‌های دیگری به شما معرفی می‌شود که کاربردی، مفید و لازم هستند.

 

Avast Mobile Security and Antivirus

شاید خیلی‌ها به این موضوع کم‌توجهی کنیم اما یک آنتی‌ویروس نخستین چیزی است که شما برای گوشی جدید به آن نیاز دارید. Avast یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که نسخه رایگان آن هم در دسترس است. این آنتی‌ویروس در کنار مراقبت از دستگاه گرانقیمت و نازنین شما، مراقب تحرکات اپلیکیشن‌های موجود روی گوشی نیز هست و مانع نصب آگهی‌افزارها روی گوشی می‌شود. این اپ همچنین امکان مناسب ضد دزدی را هم دارد و به شما امکان پاک کردن اطلاعات روی گوشی در صورت دزدیده شدن را هم می‌دهد.

 

Solid Explorer

مدیریت برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی یک گوشی موبایل یک موضوع کلیدی و مهم است که شاید در درجه دوم اهمیت بعد از آنتی‌ویروس قرار می‌گیرد، به خصوص زمانیکه قرار است اطلاعات زیادی روی گوشی ذخیره کنید.  Solid Explorer نه تنها به شما برای مدیریت فایل‌ها کمک می‌کند، حتی از آنها با افزودن یک لایه امنیتی از طریق اسکنر اثر انگشت گوشی، محافظت نیز می‌کند. این اپ ظاهری بسیار ساده برای کار دارد.

 

Greenify

گاهی وقت‌ها هر چه اپ‌های روی گوشی بیشتر می‌شود، شاهد کندتر شدن گوشی می‌شویم. Greenify به این موضوع پایان داده و با شناسایی اپ‌هایی که در پس زمینه گوشی فعال بوده،‌ آنها را متوقف کرده و علاوه بر سرعت گوشی به حفظ باتری گوشی هم کمک می‌کند. البته این اپ تنظیماتی هم دارد که می‌توان با آن ذخیره فوق‌العاده باتری را انتخاب کرد که در این حالت بسیار سخت‌گیرانه‌تر هم عمل می‌کند.

 

Helium

گرفتن نسخه بک‌آپ یا همان پشتیبان از فایل‌های موبایل امروز دیگر مساله فانتزی و غیرضروری به شمار نمی‌رود. Helium اپلیکیشنی است که از فایل‌های موجود روی گوشی محافظت کرده و داده‌ها و اپ‌های گم و پاک‌شده را باز می‌گرداند. البته با پرداخت 5 دلار و خرید نسخه حرفه‌ای‌تر Helium می‌توان اطلاعات میان گوشی و دستگاه‌های اندرویدی دیگر و ذخیره‌های ابری را به راحتی به اشتراک گذاشت و تبادل کرد.

 

AirDroid

شاید برای بسیاری جالب باشد که بتوانند محیط گوشی خود را روی یک کامپیوتر منتقل کرده و از هماهنجا هم با کامپیوتر مشغول کار باشند و هم با گوشی. AirDroid چنین امکانی را به شما می‌دهد و می‌توانید از روی دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل شده و از راه دور به همه چیز حتی ارسال پیام هم از طریق گوشی هم دسترسی داشته باشید. این امکان برای کسانی که زیاد اهل ارسال متن هستند کاربردی بوده و این امکان را می‌دهد که از طریق کامپیوتر به پیام‌های گوشی خود پاسخگو باشند.

 

LastPass

بر خلاف انبوهی از هشدارهای کارشناسان امنیتی، بسیاری از ما همچنان از رمزهای مختلف برای کارهای مختلف استفاده نکرده و در بسیاری از موارد رمزهایی بسیار ابتدایی هم انتخاب می‌کنیم. LastPass یک مدیریت‌کننده رمز است که امنیت کار شما را بالا برده و کار شما را برای حفظ رمزهای گوناگون و پیچیده آسان می‌کند. این ابزار همچنین یک لایه امنیتی روی اطلاعات حساسی که مایل نیستید کسی آنها را ببیند کشیده و از آنها نیز محافظت می‌کند.

 

SwiftKey Keyboard

برای کسانی که کار و بارشان با آنسوی آب است، داشتن یک کیبورد با قابلیت بالای پیش‌بینی کلمات و درج صحیح آنها یک نعمت محسوب می‌شود. SwiftKey Keyboard علاوه بر این که این امکانات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، این قابلیت را نیز دارد که رفتار و عادات زبانی شما را نیز فراگرفته و از همان‌ها برای پیش‌بینی کلمات بعدی و کمک به نگارش جملات استفاده کند. این کیبورد از 100 زبان پشتیبانی می‌کند.

 

DashClock Widget

این روزها اپ‌های زیادی روی گوشی‌های ما قرار دارند که پیام‌های مختلفی هم روی صفحه اصلی ارسال می‌کنند. DashClock Widget اپلیکیشن جالبی است که حجم گسترده اطلاعات ارسال شده روی صفحه نمایش را یکجا و در یک نگاه به شما نشان می‌دهد، از پیش‌بینی وضعیت آب و هوا گرفته تا ایمیل‌های دریافت شده و یا هر چیز دیگری که پیام ارسال می‌کند. این اپلیکیشن به ساده‌ترین شکل ممکن پیام‌ها را در لحظه نشان می‌دهد و شما را به روز نگاه می‌دارد.

 

SwipePad

اگر فرایند فشردن کلید هوم گوشی، سپس یافتن آیکون اپ مورد نظر و فشردن آن برای اجرا، کاری بسیار آزاردهنده و طولانی برای شما محسوب می‌شود، SwipePad می‌تواند دوست بسیار خوبی برای شما بشود.

به خصوص برای اپ‌بازها. به کمک این اپ به راحتی می‌توانید از داخل یک اپ، اپ دیگری را اجرا کنید! البته این اپ قابلیت‌های دیگری هم دارد. مثل مراجعه مستقیم به سایت‌های مورد علاقه، رسیدن سریع به نام فردی در لیست تماس‌ها و غیره. و بهتر همه این که این نرم‌افزار تاثیر بسیار مثتبی هم روی میزان مصرف باتری گوشی شما هم دارد. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۶/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">