ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

90 درصد مجرمان رایانه‌ای 18 تا 35 سال دارند

| سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۸۸، ۰۴:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری فارس: معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی گفت: 90 درصد مجرمان رایانه‌ای در کشور بین 18 تا 35 سال سن دارند.

به گزارش فارس، سرهنگ مهرداد امیدی امروز در جمع خبرنگاران با ارائه آمار 4 ماه اول امسال افزود: در جرایم رایانه‌ای در 4 ماهه امسال 56 پرونده تشکیل شده که 32 درصد آن را دسترسی غیر‌مجاز به سیستم‌ها و داده‌های رایانه‌ای تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: 32 درصد نیز مربوط به هتک حیثیت افراد و نشر اکاذیب در اینترنت‌، 7 درصد تکثیر غیر‌مجاز نرم‌افزار و 7 درصد کلاهبرداری از طریق ایمیل و اگاهی در اینترنت است.

سرهنگ امیدی با اشاره به یک مورد نفوذ غیر‌مجاز به سیستم بانکی با یکی از کارمندان یک بانک دولتی با استفاده از رمز سیستم قصد جابه‌جایی3 میلیارد تومان پول از حساب یکی از افراد را داشت که قبل از هر اقدامی شناسایی شد و در این ارتباط‌ 3 نفر دستگیر شدند و یک نفر نیز متواری است.

سرهنگ امیدی گفت: 37 درصد پرونده‌ها در جرایم رایانه‌ای منجر به شناسایی مجرم و صدور قرار قانونی‌، 23 درصد از جرائم نیز در خارج از کشور انجام شده، 30 درصد متهم شناسایی و به مرجع قضایی تحویل داده شده ‌و اطلاعی از باقی اقدامات قضایی نیست و 10 درصد نیز نتیجه مثبتی نداشته است.

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی افزود: 36 نفر در ارتباط با جرایم رایانه‌ای دستگیر شدند که 5 نفر زن و‌ 31 نفر مرد هستند.‌

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی گفت: هماهنگی بین بانک‌ها، ادارات و ثبت احوال از 99 درصد جعل در حوزه بانکی جلوگیری می‌کند.

سرهنگ امیدی گفت: در بحث کلاهبرداری و جعل در حوزه املاک نیز متأسفانه هزاران بنگاه و املاک در کشور داریم که غیر‌قانونی هستند و در افزایش جرائم جعل و کلاهبرداری نقش دارند.

وی اظهار داشت: سیستم اداری کشور ضعف دارد و مدارک به راحتی توسط ارباب رجوع بین کارمندان دست به دست می‌شود و شرایط را برای سوء‌استفاده جاعلان فراهم می‌کند.‌

معاون مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس آگاهی کشور گفت: متقاضیان ثبت نام در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز که به صورت اینترنتی اقدام می‌کنند مراقب باشند و از در اختیار قرار دادن رمز عابربانک خود به دیگران تحت هر عنوانی خودداری کنند.

  • ۸۸/۰۶/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">