ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس افشاگری های جدید که در وب سایت ویکی لیکس منتشر شده، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا از سال 2013 در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز نوعی بدافزار نصب کرده و با آن در چند ثانیه کاربران را ردیابی کرده است.
SoftPedia- ویکی لیکس اطلاعات بدافزار جدیدی موسوم به السا (Elsa) را فاش کرده است. بر اساس گزارش ویکی لیکس، سازمان اطلاعات آمریکا از سال ۲۰۱۳ با استفاده از این بدافزار که مخصوص سیستم عامل ویندوز مایکروسافت است، اقدام به مشخص کردن محل دقیق کاربران در طول چند ثانیه می کند. این بدافزار به صورت اختصاصی برای ویندوز ۷ مایکروسافت توسعه یافته است. هرچند می توان از آن علیه سایر نسخه های ویندوز مایکروسافت نیز استفاده کرد که از جمله باید به ویندوز ۱۰ پرداخت. البته برای اثربخشی در ویندوز ۱۰ مایکروسافت، سیا تغییراتی در بدافزار ایجاد کرده است، زیرا مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود شماری از روزنه های امنیتی را برطرف کرده است.
پیش از این اطلاعاتی که سایت افشاگر ویکی لیکس درباره ابزارهای هک کردن سیا منتشر کرده بود، تنها حاوی متن هایی در توضیح این بود که چگونه این سازمان در فضای سایبر جاسوسی می کند و این نخستین بار است که ویکی لیکس بخش هایی از کد نرم افزارهای جاسوسی سایبری سیا را منتشر می کند. در اسناد تازه فاش شده ویکی لیکس، جزییات کد سیا برای پنهان کردن بدافزار منتشر شده است.
با استفاده از این اطلاعات امکان ردیابی بدافزارهای سیا برای همه وجود دارد؛ به این دلیل که نشانه ها و ردپای کدنویسی این سازمان در اسناد اخیر فاش شده است.
البته گفتنی است که علاوه بر بدافزار السا، بدافزار دیگری نیز وجود دارد که سیا از آنها جاسوسی کرده است. بدافزار OutlawCountry ابزاری است که به سازمان سیا اجازه می دهد تا به جای سیستم های مبتنی بر ویندوز، از سیستم های لینوکس جاسوسی کند. طبق اطلاعات منتشرشده، این بدافزار امکان جاسوسی از قربانی را از طریق کنترل ترافیک شبکه فراهم می آورد.
برعکس، بدافزار السا می تواند موقعیت دقیق جغرافیایی فرد را از طریق وای فای عمومی آشکار کند. زمانی که فرد از سیستم خود به یک شبکه های وای فای متصل می شود، اپراتورهای سازمان سیا می توانند موقعیت جغرافیایی دقیق کاربر را تشخیص دهند.
السا چطور کار می کند؟
این بدافزار بعد از اسکن سیستم آلوده و وای فای، برخی اطلاعات چون قدرت سیگنال و مک آدرس (آدرس فیزیکی) را به سرقت می برد. پس از آن، بدافزار اطلاعات به دست آمده را رمزنگاری و آنها را برای اپراتورهای سازمان سیا ارسال می کند و اپراتورهای سازمان سیا آنها را رمزگشایی و تجزیه و تحلیل می کنند. 
زمانی که محل دقیق شبکه وای فای عمومی مشخص شد، بدافزار شروع به تحلیل می کند و به بررسی قدرت سیگنال کاربر می پردازد و سپس محل دقیق کاربر را تعیین می کند. این اطلاعات کدگذاری و به FBI ارسال می شود تا در سرور مشخص شده ذخیره شود. در نهایت مامور FBI در صورت نیاز، اطلاعات مورد نظر را کدگشایی  و استفاده می کند. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">