ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

GCها باز هم زمان می خرند

| دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۸۶، ۱۲:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران گفت: اگر به توافق نهایی با GCها برسیم،‌ مطابق روال تعیین شده پیش خواهیم رفت که در این صورت می‌توانیم عنوان کنیم که حدود 70 تا 80 درصد کار GCها تا دو ماه آینده انجام خواهد شد و‌ هر چه از فعالیت‌های آن‌ها مربوط به قرارداد پس از این زمان باقی بماند، منتفی خواهد شد.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت پیمانکاران عمومی ارتباطات سیار - GCها - اظهار کرد:‌ هفته‌ی گذشته جلسه‌ای با GCها داشتیم که قرار شد آن‌ها یک زمان‌بندی به ما ارایه دهند و بر مبنای آن سایت‌هایی که آماده‌ی کار است را به شرکت ارتباطات سیار واگذار کنند و به تناسب آن نیز یک زمان‌بندی برای رساندن کیفیت این سایت‌ها به مرحله‌ی استاندارد ارایه دهند که بر این اساس برای انجام هر مرحله‌ای از کار بخشی از وجوه قرارداد به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

غفاریان تاکید کرد:‌ توافق نهایی با GCها هیچ تاثیری بر تعهداتی که در قرارداد ذکر شده و در زمان معین انجام نشده است، نخواهد داشت، از این رو جریمه‌ی GCها پابرجاست و این توافق تنها برای مدیریت ادامه‌ی کار آن‌هاست.

او افزود:‌ اگر توافق نهایی حاصل شود از ابتدای هفته‌ی آینده این روال را با GCها پیش خواهیم گرفت که پیش‌بینی می‌کنیم که این امر کارها را تسریع کند.

رییس هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران، درباره‌ی وضعیت سیم‌کارت های اعتباری تالیا نیز گفت:‌ در آخرین جلسه‌ای که با مدیر عامل مجتمع صنعتی رفسنجان در دو هفته‌ی گذشته داشتیم،‌ عنوان کردند که اغلب مشکلاتی را که در سال گذشته داشته رفع کرده و نوید دادند که در مدت کوتاهی تا یک میلیون ظرفیت ایجاد کنند و باید منتظر ماند که این وعده به نتیجه خواهد رسید یا خیر.

او درباره این که آیا دوباره ثبت‌نام سیم‌کارت تلفن همراه دولتی پس از پایان واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی در بهمن‌ماه 85 خواهید داشت، گفت: در حال بررسی این امر هستیم، چرا که در بعضی استان‌ها پس از پایان واگذاری در خردادماه جاری این پتانسیل را داریم که واگذاری به روز داشته باشیم، اما در برخی از استان‌ها که تعداد آن‌ها در حدود پنج استان است این کار با ریسک همراه است، از این‌ رو روش‌های مختلفی پیش‌ رو داریم، به عبارت دیگر یا باید یک دور دیگر ثبت‌نام سیم‌کارت داشته باشیم و آزادسازی را به ارزیابی این دور از ثبت‌نام موکول کنیم و یا این که ترکیبی از ثبت‌نام و آزادسازی داشته باشیم.

او ادامه داد: به این معنی که در استان‌هایی که ظرفیت لازم را دارند، واگذاری به روز داشته باشیم اما در استان‌هایی که اینگونه نیست ثبت‌نام انجام دهیم و یا در تمام استان‌ عرضه‌ی سیم‌کارت را آزاد اعلام کنیم که پذیرفتن ریسک آن کار دشواری است.

غفاریان خاطر نشان کرد: بر این اساس با دقت این مساله در حال بررسی است که یکی از روش‌ها را اعلام کنیم و تا هرچه زودتر در اولین فرصت عرضه‌ و تقاضای سیم‌کارت برابر شود و به مرحله‌ی کامل به روزرسانی برسیم.

او درباره‌ی واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری گفت: از اوایل اردیبهشت‌ماه، واگذاری این سیم‌کارت‌ها آغاز خواهد شد و کار واگذاری اغلب استان‌ها در اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد و تنها چند استان که حجم ثبت‌نام بالا بوده باقی می‌ماند که در خردادماه واگذاری در آن‌ها انجام می‌شود و امیدواریم تا پایان خردادماه واگذاری این دوره از سیم‌کارت‌ها نیز تمام شود.

  • ۸۶/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">