ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ISPها بروند ICP شوند

| شنبه, ۱۶ دی ۱۳۸۵، ۰۲:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

طی هفته آینده ، براساس دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات ، مجوزISPها تمدید خواهد شد.

مهندس محمود خسروی ،‌ ‏رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا, با بیان این مطلب، اظهارداشت: دستورالعمل جدید سازمان تنظیم مقررات شامل شرکت‌‏های اینترنتی فعال و نیز شامل شرکت‌‏هایی که از این پس به اخذ مجوز فعالیت اقدام می‌‏کنند ، می‌‏شود.

وی ، در خصوص تغییر وظایف شرکت‌‏های ICP در این دستورالعمل و تداخل وظایف این شرکت‌‏ها با ISPها، گفت: با ابلاغ این دستورالعمل ISPها ارتقاء پیدا کرده و می‌‏توانند ICP شوند.

مهندس خسروی ، با تاکید بر این که عمر شرکت‌‏های ICP به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: این دستورالعمل به شرکت‌‏های ISP این اجازه را خواهد داد که پهنای باند را به صورت کلان و خرد بفروشند و نیز ICP ها می‌‏توانند پهنای باند را هم به ISPها و هم به کاربران عرضه کنند.

وی، گفت: این دستورالعمل تنها راهی بود که می‌‏شد برای فعالیت شرکت‌‏های اینترنتی در نظر گرفت تا فعالیت خود را ادامه دهند.

رییس سازمان تنظیم مقررات ، با بیان این‌‏که از این پس ICPها را ISDP می‌‏نامیم, تصریح کرد: شرکت‌‏های ISP با وجود این دستورالعمل خواهند دانست در قالب کنسرسیوم به توزیع پهنای باند به صورت کلان اقدام کنند.

خسروی ، در خصوص متوقف ماندن مجوز ISP ها ، یادآور شد: هفته آینده ، براساس این دستورالعمل، مجوز فعالیت شرکت‌‏های ISP صادر خواهد شد و مجوز شرکت‌‏هایی که در حال حاضر در این زمینه فعالیت می‌‏کنند نیز تمدید می‌‏شود.

  • ۸۵/۱۰/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">