ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

PAPها به تمام تعهدات عمل نکردند

| دوشنبه, ۵ تیر ۱۳۸۵، ۰۵:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر این‌که شرکت‌های PAP به‌جای برطرف کردن ضعف‌های خود نباید به‌دنبال متهم کردن کسی باشند، گفت: این‌که چرا در جریان تحقق اینترنت پرسرعت در کشور، برخی شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نکردند، باید بررسی شود و دلیل آن از نظر فرهنگی یا اقتصادی مشخص و ریشه‌یابی شود.
محمود خسروی در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ در مورد چالش‌های تحقق اینترنت پرسرعت در کشور، با اشاره به تعهداتی که مخابرات برای اینترنت پرسرعت در قبال شرکت‌های ندا داشته است، گفت: یکی از تعهدات مخابرات این بود که حتما باید فضایی برای تجهیزات غیرفعال در سیستم ADSL فراهم کند، همچنین براساس مواردی که در پروانه قید شده، مخابرات هیچ تعهدی جهت اختصاص فضا برای تجهیزات فعال شرکت‌ها نداشته است.
رییس سازمان تنظیم مقررات کشور، با بیان این‌که در مواردی در استان‌ها، فضای فعالی را برای نصب کانتینر تا جایی‌که امکان داشته فراهم کردیم، ‌تاکید کرد: مخابرات به تمام تعهدات خود در قبال شرکت‌های PAP به منظور فراهم کردن اینترنت پرسرعت عمل کرده و شرکت‌ها نمی‌توانند ادعا کنند که این کارها انجام نشده است.
وی با بیان این‌که شرکت‌های ندا در سال اول که پروانه‌ی این فعالیت را دریافت کردند، موظف به راه‌اندازی 20 هزار پورت بودند، گفت: با شمارشی که سازمان تنظیم مقررات انجام داده، تعدادی از شرکت‌ها این کار را انجام دادند و با تعدادی دیگر که نتوانستند این میزان را راه‌اندازی کنند نیز همکاری‌های لازم انجام شد.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: قرار است در دور بعدی نیز شمارشی از پورت‌ها انجام دهیم تا براساس گزارشاتی که اعلام می‌شود، از تعداد پورت‌های راه‌اندازی شده توسط شرکت‌ها آگاهی یابیم؛ تصور نمی‌کنم که تعداد پورت‌های دایرشده به 15 هزار پورت رسیده باشد، البته برابر گزارشات واصله، شرکت‌های PAP تعهدات خود را در مقابل نصب پورت‌های پرسرعت انجام دادند.
به گفته‌ی وی، راه‌اندازی این میزان پورت توسط شرکت‌ها قابل انجام بود، ولی این‌که چرا دایر نشده و واگذار نمی‌شود، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد؛ اما شاید یکی از دلایل موفق نشدن در سال اول، تعریف نشدن فرهنگ کار بین مخابرات و شرکت‌های PAP بود که مشکلاتی را به‌وجود آورد.
خسروی با بیان این‌که مخابرات فراتر از آن چیزی که در تعهداتش با شرکت‌ها داشته، عمل کرده است، گفت: تصمیم داریم تا در آینده‌ی نزدیک جلساتی را با شرکت‌ها و با حضور اپراتورها داشته باشیم و موارد مرتبط را پیگیری کنیم.
وی یادآور شد: طبق برنامه‌ها و زمان‌بندی انجام شده قرار بود تا دو سال اول برنامه‌، اپراتورهای استانی، یعنی همان مخابرات استان‌ها وارد این حوزه و بحث اینترنت پرسرعت نشوند، اما از طرف دیگر شرکت‌های ندا نیز نتوانستند به تمام تعهدات خود عمل کنند.

  • ۸۵/۰۴/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">