ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

PAPها: یک میلیون پورت پرسرعت نصب کرده ایم

| جمعه, ۱۲ آذر ۱۳۸۹، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیسیون PAP سازمان نظام صنفی رایانه ای از نصب یک میلیون و 100 هزار پورت پرسرعت اینترنت در کشور از سوی PAP ها خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد حدود 600 هزار پورت پرسرعت مشغول بکار است.

به گزارش موبنا عبدالمحمد بیدختی نژاد در نشست خبری به تشریح مصوبه جلسه شماره 97 آیین نامه تعاملی واگذاری خدمات شرکت های مخابراتی و شرکت های ندا پرداخت و اعلام کرد:این آیین نامه پس از بررسی های به عمل آمده و مطالعات انجام شده از وضعیت ارائه خدمات عمومی انتقال داده ADSL ، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این آیین نامه بیش از 70 درصد نقطه نظرات PAP ها برای عدم وجود رویه ها و دستورالعمل های شفاف در تعاملات بین دارندگان پروانه با مخابرات و مشکلات عدیده ای که روند واگذاری و توسعه خدمات ADSL را با کندی مواجه کرده اعمال شده، اظهار داشت: این آیین نامه می تواند به رقابت فی مابین اپراتورهای مخابراتی و ارائه سرویس های با سرعت و با کیفیت منجر شود.

بیدختی نژاد با اشاره به درخواست شرکتهای PAP برای هر چه سریعتر اجرایی شدن این آیین نامه، تصریح کرد: بخش خصوصی تصویب و اجرای این آیین نامه را سرآغازی برای پررنگ شدن و ثبات جایگاه رگولاتوری در کشور می داند.

وی با بیان اینکه شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت ADSL در 470 شهر و بیش از 700 مرکز مخابراتی کشور به ارائه اینترنت پرسرعت می پردازند اظهار داشت: شرکتهای PAP بیش از 60 درصد مصرف STM1 (پهنای باند ) کشور را به خود اختصاص داده اند و به همین اندازه نیز خواستار دریافت پهنای باند از شرکت ارتباطات زیرساخت هستند.

وی گفت: با خصوصی سازی مخابرات، این شرکت خود را ملزم به همکاری با بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات ADSL در کشور برای رضایتمندی مصرف کننده می داند.

وی درخصوص آخرین وضعیت ارائه اینترنت پرسرعت در کشور هم اظهار داشت: طبق اهداف برنامه چهارم توسعه بخش خصوصی موظف به ایجاد یک میلیون و 200 هزار پورت پرسرعت بود که نسبت به این هدف فاصله چندانی نداریم.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه 97 دوم آبان ماه سال جاری آیین نامه تعاملی شرکت های مخابراتی با شرکت های ندا را تصویب کرد.

بر اساس بررسی های بعمل آمده و مطالعات انجام شده در خصوص وضعیت ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق خطوط کابلی مشخش شد. عدم وجود رویه ها و دستورالعمل های شفاف در تعاملات بین دارندگان پروانه، مشکلات عدیده ای را به وجود آورده و روند واگذاری و توسعه خدمات را با کندی مواجه کرد.

عدم تخصص فضا، عدم تخصیص و افزایش ظرفیت دیتا و اینترنت، عدم موافقت جایگزینی تجهیزات غیر فعال و افزایش ظرفیت و جلوگیری از ورود و حضور شرکت های ندا در مراکز مخابراتی از جمله مشکلات طرح شده از سوی دارندگان پروانه ندا است.

  • ۸۹/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">