ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ZTE به اتهام همکاری با ایران محکوم شد

| پنجشنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، شرکت چینی زد تی ئی به دلیل نقض تحریم‌های ایران به پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار به دولت آمریکا محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت ZTE امروز در دادگاه به دست داشتن در نقض تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از طریق النتقال اقلام آمریکایی و فناوری آمریکایی به ایران و اعلام اظهارنامه جعلی در دادگاه گناهکار شناخته شد.

بر اساس بیانیه دادگاه، این شرکت چینی در سال ۲۰۱۰ میلادی قراردادهایی را برای حمل و نقل غیرقانونی به ایران منعقد کرده است. طبق این قراردادها این شرکت موافقت کرده که تجهیزات ساخت داخل چین را به ایران انتقال دهد اما در عوض فناوری آمریکایی را به ایران منتقل کرده است.

بنا بر این بیانیه، این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی فروش تجهیزات آمریکایی به ایران را متوقف کرده بود اما یک سال بعد مجددا فعالیت خود را از سر گرفته است. این شرکت تلاش کرده بود تا تمام اطلاعات مرتبط با معاملات با مشتریان ایرانی را مخفی کند.

بر اساس حکم دادگاه، این شرکت چینی به پرداخت حدود ۹۰۰ میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا محکوم شده است.

  • ۹۶/۰۱/۰۳

ZTE

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">