ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین دوره واگذاری اپراتور دولتی

| شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۸۵، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

ثبت‌نام اخیر شرکت دولتی ارتباطات سیار در حقیقت آخرین دور ثبت‌نام این اپراتور دولتی خواهد بود. چراکه این شرکت سال آینده با نامی و شرایطی جدید به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

طی یک نشست خبری در شرکت ارتباطات با حضور مدیر‌عامل و معاونان این شرکت جزییات آخرین ثبت‌نام سیم‌کارت‌های دولتی و وضعیت ارتباطات سیار کشور تشریح شد.

در ابتدای این نشست عطوفی، معاون بازار‌یابی شرکت ارتباطات سیار به تشریح روند ثبت‌نام‌‌های این دوره پرداخت و گفت: سیم‌کارت‌های ارتباطات سیار در دو نوع پیش پرداخته )اعتباری( و پس پرداخته )معمولی( به ترتیب با قیمت 34 هزار تومان و 288 هزار تومان به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی افزود: در زمان ثبت‌نام نیز بابت سیم‌کارت‌های اعتباری یک‌ هزار تومان و بابت سیم‌کارت‌های معمولی 150 هزار تومان از متقاضیان دریافت شده و الباقی در زمان تحویل از ایشان دریافت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خدمات هر دو نوع سیم‌کارت یکسان هستند، گفت: امسال نیز واگذاری سیم‌کارت‌ها بر اساس قرعه‌کشی انجام خواهد شد. زمان قرعه‌کشی هر دو نوع سیم‌کارت‌ نیز 27 اردیبهشت‌ماه سال آینده خواهد بود. بر این اساس امکان استرداد فیش انصراف دهندگان از دریافت سیم‌کارت نیز از 15 خرداد‌ماه سال 86 خواهد بود.

معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار امکان مشاهده مانده بدهی خدمات مکالمه، SMS و ارایه خدمات جدیدی همچون GPRS را از جمله برنامه‌های آتی این اپراتور دولتی اعلام کرد.

بالغ بر 16 میلیون مشترک

در ادامه این جلسه وحید صدوقی، مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار به تشریح جایگاه و وضعیت ارتباطات سیار ایران در منطقه و جهان پرداخت و گفت: در حال حاضر بالغ بر 16 میلیون مشترک تلفن‌همراه در کشور داریم که از این تعداد 15 میلیون نفر مشترک شرکت ارتباطات سیار بوده و حدود یک میلیون دیگر مشترک تالیا، ایرانسل و اپراتور‌های اصفهان و کیش هستند.

وی افزود: بر اساس آمار‌های جهانی، میزان مشترکان ایرانی در سال 2005 قریب به 1/7 میلیون نفر بود که این تعداد در سال 2006 به 12 میلیون، پایان آذر‌ماه سال‌جاری به 4/14 میلیون و در حال حاضر بالغ بر 16 میلیون رسید.

به گفته مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار، ضریب نفوذ تلفن‌همراه در سال گذشته میلادی 17 درصد اعلام شد که این میزان هم‌اکنون به 6/20 رسیده است.

بر اساس این گزارش، ایران از میان 15 کشور منطقه از لحاظ ضریب نفوذ تلفن‌همراه در رتبه دوازدهم قرار دارد اما از لحاظ تعداد مشترک، سومین کشور منطقه هستیم. همچنین شرکت ارتباطات سیار به لحاظ میزان مشترک و در قیاس با 20 اپراتور منطقه پس از ترکسل و سعودی تلکام در رتبه سوم ایستاده است.

صدوقی در ادامه با اشاره به انصراف 4/1 میلیون نفر از متقاضیان ثبت‌نام کرده در سال گذشته گفت: امسال به 6/6 میلیون مشترک طی هشت ماه سیم‌کارت واگذار شد که این یک رکورد برای شرکت ارتباطات سیار بود.

بر این اساس، تهران بالاترین و سیستان‌و‌بلوچستان پایین‌ترین میزان نفوذ تلفن‌همراه را در کشور دارا هستند.

مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد و گفت: قیمت SMS‌های شرکت ارتباطات سیار از بقیه ارزان‌تر بوده به همین جهت قصد کاهش آن را نداریم.

وی همچنین به انجام یک افکار‌سنجی در خصوص میزان ثبت‌نام سیم‌کارت در این دوره اشاره و تاکید کرد: نظر‌سنجی‌ها همچون سال گذشته استقبال 5/3 تا چهار میلیون سیم‌کارت را نشان می‌دهد و در صورتی که این پیش‌بینی عملی شده و بین سه تا چهار میلیون ثبت‌نام داشته باشیم، سعی خواهیم کرد تا شش ماه نسبت به واگذاری سیم‌کارت‌ها اقدام کنیم.

مدیر‌عامل ارتباطات سیار در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا ثبت‌نام‌های اخیر آخرین ثبت‌نام اپراتور دولتی خواهد بود یا نه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، بله! این آخرین ثبت‌نام اپراتور دولتی خواهد بود.

وی در خصوص اختلال‌های تلفن‌همراه طی روز‌های اخیر همچون گذشته این موضوع را رسما تایید نکرده و در پاسخ به اعلام قبلی به مشترکان پیرامون افزایش اختلال‌ها به علت توسعه گفت: شبکه ارتباطات سیار مانند تلفن ثابت نیست که بتوانیم زمان اختلال‌ها را به اطلاع مردم برسانیم ولی در صورتی که با مشکل عمومی مواجه شویم، موضوع را اعلام کنیم.

این در حالی است که طی روز‌های گذشته مکالمه با سیم‌کارت‌های دولتی با مشکلات زیادی مواجه است و ارسال SMS نیز از طریق این اپراتور به ویژه با اپراتور‌های دیگر در بسیاری نقاط تهران مختل شده که این موضوع با اعتراض خبرنگاران حاضر و تکذیب مدیران شرکت ارتباطات سیار مواجه شد.

کد 9 برای سیم‌کارت‌های اعتباری

سیدعلی علویان، رییس سازمان هیات‌مدیره شرکت ارتباطات سیار نیز به ایسنا گفت: در حال حاضر برای هشت ناحیه نامبرینگ تلفن‌همراه، کد 9 برای سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در نظر گرفته شده است که با افزایش مشترکان سیم‌کارت اعتباری دولتی از پیش‌شماره‌های جدید استفاده خواهد شد.

وی درباره پیش‌شماره سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی اظهار کرد: پیش شماره 9 در هر ناحیه‌ای برای سیم‌کارت اعتباری در نظر گرفته شده به طور مثال پیش‌شماره 0912 که مربوط به تهران است رقم بعدی آن در سیم‌کارت اعتباری با شمار 9 آغاز می‌شود یا در اصفهان که پیش‌شماره آن 0913 است رقم بعدی نیز شماره 9 خواهد بود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود، سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی با استقبال خوبی مواجه شوند چراکه با افزایش طول مدت اعتبار این سیم‌کارت به طور طبیعی استقبال نیز دو چندان خواهد شد.

  • ۸۵/۱۱/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">