ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین مهلت دریافت کارت هوشمند پایان خدمت

| شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۳۳ ب.ظ | ۱ نظر

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ‌ناجا اعلام کرد: افرادی که از سال 60 به بعد کارت پایان خدمت خود را اخذ کرده و در سن 50 سال به بالا هستند، برای تعویض کارت‌های قدیمی‌خود اقدام کنند.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس- سردار ابراهیم کریمی ‌گفت: از سال 90، طرح تعویض کارت‌های معافیت را به دلیل اینکه اطلاعات در خصوص معافیت‌ها متمرکز و قابل دسترسی‌تر بود، آغاز کردیم که در تیرماه سال 91 این فرصت به پایان رسید.

وی گفت: از تیرماه سال 91، کارت‌های معافیت قدیمی‌ فاقد اعتبار شدند بنابراین دارندگان این کارت‌ها نمی‌توانند خدمات دولتی نظیر اخذ گواهینامه رانندگی، گذرنامه و ... را دریافت کنند اما تعویض کارت‌ها همچنان ادامه دارد.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ‌ناجا با اشاره به آغاز تعویض کارت‌های پایان خدمت از سال گذشته، گفت: براساس زمانبندی، دارندگان این کارت‌ها باید با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی، درخواست تعویض کارت کنند.

به گفته سردار کریمی‌، در حال حاضر همه دارندگان کارت‌های پایان خدمت و معافیت از سال 60 به بعد (منقضیان سال 60 به بالا) که دارای کارت‌های قدیمی ‌غیرهوشمند هستند باید برای تعویض کارت خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملاک ما سال اخذ کارت است، افزود: کسانی که از نخستین روز سال 60 از خدمت ترخیص شدند یعنی منقضی‌های سال 60 به بالا هستند، باید اقدام به تعویض کارت‌های خود بکنند حتی اگر 51 سال و یا بیشتر سن داشته باشند اما منقضی‌های سال 59 و قبل آن، نیازی به تعویض کارت‌های خود ندارند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ‌ناجا تاکید کرد: اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی‌ تا پایان سال 92 بوده و در صورتی که دارندگان این کارت‌ها برای تعویض با کارت هوشمند از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ‌اقدام نکنند از تاریخ فوق کارت‌های قدیمی‌ فاقد اعتبار شده و دارندگان این کارت‌ها نمی‌توانند از خدمات دولتی مورد نیاز بهره‌مند شوند.

وی با اعلام اینکه روند تعویض کارت‌ها شدت گرفته و استقبال مردم برای هوشمند کردن کارت‌ها بالا است، گفت: تعرفه‌های دریافت کارت‌های هوشمند نسبت به سال گذشته تغییری نکرده و تنها براساس قانون بودجه سال 92 مبلغی که به خزانه دولت واریز می‌شود از 10 هزار به 12 هزارتومان افزایش یافته است و تعرفه‌های دیگر که شامل هزینه کارت و حق‌الزحمه دفاتر پلیس +10 است تغییری نکرده است.

سردار کریمی ‌با اشاره به اینکه هزینه هوشمند کردن کارت‌های معافیت و پایان خدمت مبلغ 24 هزار تومان است، یادآور شد اجرای این طرح نفع مالی برای نیروی انتظامی ‌ندارد و ما تنها به دنبال تجمیع و یکسان سازی اطلاعات مشمولان هستیم.

  • ۹۲/۰۸/۲۵

نظرات  (۱)

سلام .چه استقبالی مردم کردن ؟ عزیزم مجبور بودن وگرنه دیگه نمی تونستن پاسپورت و گواهینامه خودشون رو تمدید کنند . در ضمن اینقدر به شعور و فهم مردم توهین نکنید هزینه هایی که از مردم برای کارت میگیرید بسیار بالاست و از نظر من صد در صد نفع مالی برای نیروی انتظامی داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">