ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آخرین واگذاری اپراتور دولتی و چند نکته

| دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۲ نظر

علی شمیرانی - مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در آخرین نشستی که پیرامون عرضه سیم‌کارت‌های دولتی برگزار شد در پاسخ به این پرسش که با توجه به وعده‌های داده شده مبنی بر خصوصی شدن اپراتور دولتی در سال آینده آیا می‌توان واگذاری سال اخیر را آخرین دوره واگذاری این اپراتور تلقی کرد اگرچه از کلمه «قطعا» استفاده نکرد ولی در عین حال به این پرسش پاسخ مثبت داد.

اظهارات صدوقی، مدیرعامل سابق «صاشیراز» در حالی مطرح می‌شود که رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی خبر از افزایش بودجه شرکت‌های مخابراتی و توسعه آنها با وجود اصل «44» داده است.

موضوع واگذاری و دل کندن از درآمدسازترین شرکت دولتی پس از شرکت نفت طی سال آینده در حالی مطرح می‌شود که به اعتقاد کارشناسان با توجه به پیچیدگی‌ها و شواهد موجود، احتمال واگذاری کامل شرکت ارتباطات سیار به بورس چندان محتمل نیست.

اپراتور دولتی در حالی خبر از آخرین واگذاری خود می‌دهد که تا آخرین لحظات هم تمام توان غالب خود را بر توسعه و درآمدزایی گذاشت تا کیفی‌سازی شبکه. اگرچه همواره تنظیم بازار و مشکلات ایجاد شده بر سر راه اپراتورهای دیگر )که البته بخشی از این مشکلات به مخابرات مربوط می‌شود( توجیه همیشگی واگذاری‌ها شدند.

سال آینده باید وضعیت مسایل متعددی همچون ارزش کل نیروی انسانی، حق امتیاز، قراردادها، پروژه‌ها، SLA و سایر موارد پیرامون شرکت ارتباطات سیار بررسی شود.

اما در این میان پرسش‌هایی نیز درخصوص شکل و نوع عملکرد شرکت ارتباطات سیار وجود دارد.

1- ظاهرا قرار است شرکت ارتباطات سیار سال آینده به بخش خصوصی واگذار شود ولی چرا این شرکت هم‌اکنون با صرف میلیون‌ها تومان درصدد تغییر نام این شرکت است؟

2- آیا این هزینه و هزینه‌های مشابه در آینده از حساب شرکت ارتباطات سیار برداشت خواهد شد؟

3- اصولا شرکتی که غیردولتی خواهد شد چرا باید تغییر نام دهد و این موضوع را به مالکان بعدی خود واگذار نمی‌کند؟

4- پرسش دیگر آنکه اگر بر فرض زمینه ورود شرکت ارتباطات سیار به بورس فراهم نشود و طبعا بازار نیز در آن زمان تشنه سیم‌کارت‌های دولتی خواهد بود! آیا اپراتور دولتی باز هم با واگذاری بیشتر مانع افزایش کاذب قیمت‌ها خواهد شد؟

5- پرسش آخر آنکه آیا می‌توان ذره‌ای امید برای بهبود وضعیت کیفی شبکه اپراتور دولتی با توقف بالاجبار توسعه ایشان طی ماه‌های آتی داشت؟

  • ۸۵/۱۱/۱۶

نظرات  (۲)

اگر ایشان کمی شم اقتصادی داشتند جواب سوال های خود را حتما پیدا میکردند.
منظور ایشان از این سوال ها کاملا معلوم است...شما بهتره بجای اینکه توهین کنید یکم فکر کنید دوست عزیز...احتمالا شما از برو بچس مخابرات هستین که به ... برخورده...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">