ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آسیب‌پذیری انگلیس در برابر حملات سایبری

| چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

کمیته "راهبرد امنیت ملی" در مجلس انگلیس هشدار داد این کشور به علت ضعف طراحی و نیز کمبود سرمایه گذاری لازم، در برابر حملات سایبری فاجعه آمیز، آسیب پذیر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ، روزنامه گاردین نوشت به علت نبود برنامه ریزی و سرمایه گذاری لازم، ساختار‌های اساسی و حساس این کشور، هر لحظه ممکن است با حملات سایبری، فرو ریزند. این روزنامه نوشت "مرکز ملی امنیت سایبری" (National Cyber Security Centre) در انگلیس، این ساختار‌های زیربنایی همچون ساختار تامین انرژی، تامین آب، ترابری، بهداشت و درمان و ارتباطات را برای چرخش زندگی در این کشور، مهم اعلام کرده است.
گاردین نوشت در جدیدترین حملات سایبری به خدمات عمومی در انگلیس، رخنه گران پارسال وارد رایانه‌های سازمان ملی بهداشت و درمان این کشور شدند و اطلاعات بیماران را ربودند. در سال ۲۰۲۰ نیز رخنه گران اینترنتی وارد رایانه‌های شورای‌های شهر در منطقه ردکار و کلیولند (Redcar and Cleveland) شدند و باج خواستند تا فعالیت این رایانه‌ها را به حال عادی بازگردانند که در نتیجه، این شهرداری سه هفته نتوانست خدمات عادی را ارائه دهد. به نوشته گاردین، گفته شده است بازیابی اطلاعات به سرقت رفته از این شهرداری، ۱۱ تا ۱۸ میلیون هزینه در بر داشت.
به نوشته گاردین، کمیته "راهبرد امنیت ملی" در مجلس انگلیس اعلام کرده است وزارت کشور که مدیریت مبارزه با تهدید‌های سایبری را برعهده دارد و به ویژه سوئلا براورمن، وزیر پیشین کشور، مسوول تعلل در طراحی نکردن و اختصاص ندادن سرمایه لازم در این باره است. به نوشته این کمیته، خانم براورمن به جای تمرکز بر تهدید‌های فضای مجازی، به فعالیت‌های سیاسی دیگر همچون مهاجرت غیرقانونی و پیشگیری از ورود پناهجویان با قایقی‌های کوچک پرداخته بود. این کمیته همچنین هشدار داده است علاوه بر بخش ملی، بخش خصوصی و نیز سامان‌های فناوری اطلاعات که طرف قرارداد با بخش دولتی و خصوصی است، در برابر حملات مجازی، آسیب پذیرند.

  • ۰۲/۰۹/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">