ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای رسمی طرح بهینه‌سازی کیفیت شبکه ارتباطات سیار شهر تهران از روز شنبه علاوه بر ‪ ۴۳‬بزرگراه، در خیابانهای اصلی این شهر نیز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ارتباطات "ایرنا"، این مطلب در دیدار شماری از خبرنگاران رسانه‌های همگانی، به‌اتفاق "وفا غفاریان" معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات، از مرکز مانیتورینگ شبکه بهینه‌سازی کشوری ارتباطات سیار، اپراتور اول تلفن همراه، عنوان شد.

این مرکز رایانه‌ای در راستای روش جدید بهینه‌سازی شبکه ارتباطات که در آن برخلاف روش قبلی که بر بهبود سایتها متمرکز بود، ایجاد شده و تمرکز در آن بر روی اطلاعات دریافت شده از مشترکان و نیز آزمایش‌های میدانی است.

در این مرکز، تهران به پنج منطقه کاری تقسیم شده، هر مرکز اطلاعات راجع به‌نقاط دارای قطعی شبکه را که هر ‪ ۴۸‬ساعت یک باراز گروههای آزمایش میدانی و نیز از سوی مشترکان دریافت می‌شود، بر اساس اولویت بررسی می‌کند و با روشهایی چون نصب آنتنهای ‪ BTS‬جدید و یا افزایش پوششش آنتنهای موجود در صدد رفع اشکالات برمی‌آید.

غفاریان در پایان این بازدید برای روش جدید در مقایسه با روش قبلی سه ویژگی خوب برشمرد و ویژگی نخست را ملموس بودن بهبود کیفیت برای مخاطبان دانست.

وی گفت:ویژگی دوم این است که کار در کنترل است و نقاط دارای اشکال بخوبی شناخته می‌شود و ویژگی سوم هم اینکه می‌توان مناطق دارای قطع ارتباط را بر اساس شمار مشترکان اولویت بندی کرد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود:از حدود ‪ ۳۵‬تا ‪ ۳۶‬هزار تماس مردمی با شماره تلفن ‪ ۰۹۹۹۰‬مخابرات در هفته،دو درصد مربوط به اختلالات شبکه تلفن همراه است که بر اساس اولویتها دسته‌بندی می‌شوند و اگر منطقه دارای در اولویتهای اولیه ما قرار داشت، حداکثر تا یک هفته ایراد آن برطرف می‌شود وگرنه در دستور کار مراحل بعد قرار می‌گیرد.

غفاریان همچنین اعلام کرد که کار آزمایش اشکالات شبکه ارتباطات سیار در تهران که در مرحله نخست در ‪ ۴۳‬بزرگراه تهران ادامه داشت، از ‪ ۲۰‬روز پیش به صورت پایلوت در خیابانهای اصلی تهران نیز آغاز شد و از امروز مراحل کار اصلی اجرایی آن در این خیابانها کلید خورده است.

قرار است اجرای این طرح در مراحل بعد به خیابانهای فرعی تهران نیز گسترش یابد.

غفاریان در این دیدار ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال پیشرفت محسوسی در کیفیت شبکه تلفن همراه تهران رخ دهد.

نرخ قطعی‌های ناخواسته و نرخ برقراری ارتباط در اولین تماس دو شاخص عمده در میان حدود ‪ ۵۰‬شاخص کیفیت شبکه تلفن همراه محسوب می‌شود.

"وحید صدوقی" مدیر عامل ارتباطات سیار نیز در پایان این بازدید میانگین نرخ قطعی‌های ناخواسته در شبکه تلفن همراه شهر تهران را ‪ ۱/۶‬درصد و نرخ نرخ برقراری ارتباط در اولین تماس در این شهر را ‪ ۹۶‬درصد اعلام کرد.

وی گفت:یکی از علل ادامه اختلالات در شبکه ارتباطات سیار، این است که در برخی از مناطق تهران مانند گیشا، انتهای اشرفی اصفهانی (شهرک نفت)، مهران (در نزدیکی آیت الله کاشانی)، دروس و بلوار فردوس به خاطر مخالفت‌های مردمی اجازه نصب سایتهای ‪ BTS‬به ما داده نمی‌شود.

صدوقی افزود:به عنوان نمونه، با اینکه از سه سال پیش ساختمانی در گیشا خریداری شده است، مردم منطقه به دلیل این باور نادرست که تششع آنتنها، بیماری زا است، جلوی نصب سایت را می‌گیرند.

وی گفت:این در حالی است که هم سازمان انرژی اتمی و هم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بیماری‌زا بودن مقدار تششعات این آنتنها را رد کرده‌اند.

صدوقی اظهار داشت:هر چه سایتهای‌های بیشتری نصب شوند، میزان تششعات آنتنها کمتر می‌شود، زیرا منطقه جغرافیایی کمتری را پوشش خواهند داد و ما مجبور نخواهیم بود با افزایش فرکانس سایتهای موجود، خلاء پوشش شبکه در مناطق اطراف آن را جبران کنیم.

  • ۸۵/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">