ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز ساده‌سازی ارایه خدمات مخابرات

| شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون مخابرات با اشاره به آغاز نخستین مرحله ساده سازی ارایه خدمات در مراکز مخابراتی، گفت: تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیه، تغییر نام تلفن ثابت مالکان حقوقی و تغییر مکان تلفن ثابت با احراز هویت مشمول مقررات جدید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، داوود زارعیان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران از ساده سازی ارایه خدمات در این شرکت خبر داد و گفت: نخستین مرحله اصلاح دستورالعمل اجرایی « آیین نامه تقاضا و اشتراک تلفن ثابت و خدمات مخابراتی» به منظور ساده سازی ارائه خدمات، برای یک دوره شش ماهه به تمامی مدیران مناطق در سراسر کشور ابلاغ شد .

وی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل با هدف جلب رضایت حداکثری مشتریان و رعایت مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ،به منظورساده سازی ارائه خدمات به مشترکان و تکریم ارباب رجوع، تدوین شده است درباره جزییات آن اظهارداشت: در این دستورالعمل نحوه ثبت نام، تغییرنام و تغییرمکان تلفن ثابت، شرایط قطع و تخلیه تلفن های مشترکین بدهکار، ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت، خدمات و محصولات جدید مخابراتی و سایر موارد مورد توجه قرارگرفته است.

 

*تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیه

معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلام جزییات بیشتر در خصوص این دستورالعمل، اظهارداشت: برای تغییر نام تلفن ثابت نیازی به حضور مالک در مراکز مخابراتی نیست و تمامی مراکز موظفند با دریافت مدارک قانونی از قبیل وکالت نامه و هر سند قانونی که به خریدار اجازه انتقال خط تلفن را داده باشد نسبت به درخواست مذکور اقدام کنند .

وی افزود: اصل و کپی کارت ملی خریدارو اصل و کپی هر سند قانونی که به نحوی صاحب یا مالک تلفن اقرار به فروش خط تلفن خود همراه با مکان نصب تلفن یا به صورت جداگانه کرده باشد برای انتقال تلفن به نام مالک جدید کفایت می کند .

زارعیان اضافه کرد: در صورت عدم وجود مدارک فوق الذکرفقط با ارایه سند مکان مورد نظر (جایی که تلفن ثابت نصب است) تغییر نام انجام می شود، اما از خریدار تعهد گرفته شود که چنانچه مالک تلفن درخواست خط تلفن به نام خود را داشته باشد، خط تلفن به ایشان بازگردانده شود.

 

*تغییر نام تلفن های مالکان حقوقی

زارعیان در خصوص تغییر نام تلفن های مالکان حقوقی گفت: اصل و یا کپی روزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات یا ارایه گواهی اداره ثبت شرکت ها و معرفی نامه برای اشخاص حقوقی در سربرگ شرکت با مهر شرکت مدارک مورد نیاز نقل و انتقال این دسته از مشترکان است.

وی تاکید کرد: چنانچه مالک یا نماینده قانونی او و خریدار در دفاتر امور مشترکین یا دفاتر خدمات مشترکین حضور پیدا کنند انتقال خط تلفن فقط با اخذ کپی کارت ملی خریدار انجام می شود.

 

*ثبت نام تلفن ثابت فقط با کارت ملی

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: متقاضیان تلفن ثابت با تکمیل فرم ثبت نام و ارائه کارت ملی می توانند صاحب تلفن شوند و متقاضیان حقوقی نیز کافی است یکی از مدارک ثبت شرکت را برای ثبت نام به همراه داشته باشند .

زارعیان در عین حال تاکید کرد: اشخاص حقوقی دولتی و موسسات عام المنفعه نیز برای ثبت نام تلفن باید تقاضای کتبی و معرفی نماینده با مهر و امضای یکی از مقامات اجرایی ( مدیر عامل، مدیر، معاون مدیر یا مدیر کل و سمت های قانونی و حقوقی)، اصل و کپی کارت ملی نماینده معرفی شده و تکمیل فرم ثبت نام را ارایه کنند .

 

*تغییرمکان تلفن ثابت با احراز هویت

زارعیان در زمینه تغییرمکان تلفن یادآور شد: مشترکین باید درخواست خود را به همراه ارایه اصل و کپی کارت ملی و تکمیل فرم درخواست بررسی امکانات ارایه کنند تا تغییر مکان تلفن ثابت صورت گیرد .

 

*تخلیه تلفن های مشترکین بدهکار با رضایت مشترک

معاون امور مشتریان در پاسخ به این سوال که شرایط قطع و تخلیه تلفن های مشترکین بدهکار چگونه است اظهار داشت: برنامه ما در شرکت مخابرات ایران حفظ و تکریم مشتریان است و بنا نداریم تلفنی را تخلیه کنیم، بر همین اساس تلاش بر این است تا قبل از هرگونه اقدامی با مشترک ارتباط برقرار شود و بعد از تایید یا اقرار به رضایت از تخلیه، این کار صورت گیرد . وی گفت در زمینه قطع یک یا دو طرفه تلفن های بدهکار بر اساس مصوبه سازمان تنظیم عمل می شود، اما به همکاران در سراسر کشور اعلام شده با اطلاع رسانی از مشترکان عزیز بخواهند نسبت به پرداخت قبوض در زمان مقرر اقدام کنند.

 

*ثبت نام اینترنت پرسرعت مثل تلفن

معاون امور مشتریان با اشاره به اینکه برای ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت، اشخاص حقیقی، اصل و کپی کارت ملی، تکمیل فرم ثبت نام ضروری است گفت: چنانچه متقاضی مالک تلفن نباشد، حتی الامکان سرویس پیش پرداخت دایرشود، درغیراین صورت ارائه اجاره نامه که نام مالک و مستاجر و شماره تلفن در آن ذکرشده باشد، یا هر مدرک دیگری که اجازه بهره برداری از تلفن به مستاجر داده شده باشد قابل قبول است .

زارعیان در عین حال تصریح کرد: اشخاص حقوقی خصوصی نیز برای ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت باید اصل و کپی آگهی مندرج درروزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات یاارایه گواهی اداره ثبت شرکت‌ها، اصل و کپی کارت ملی نماینده معرفی شده شرکت، تکمیل فرم ثبت نام را ارایه دهند .

وی افزود: اشخاص حقوقی دولتی و موسسات عام المنفعه، همچنین در این زمینه باید تقاضای سازمان مربوطه را باامضاءرسمی ( مدیر،مدیرعامل،معاون و...، ) به همراه معرفی نماینده و تکمیل فرم ثبت نام را ارسال کنند .

 

*ثبت نام و درخواست سایرخدمات و محصولات مخابراتی

زارعیان در پاسخ به این سوال که ثبت نام و درخواست سایرخدمات و محصولات برای مشترکین به چه ترتیبی است اظهارداشت: ارایه سایرسرویس های مخابراتی به مشترکینی که دارای پرونده در مراکز مخابراتی می باشند صرفا با تکمیل فرم ثبت نام انجام خواهد شد .

 

*پاسخگویی سریع در اولین مراجعه به مشترکین

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه مشترکینی که برای دریافت سرویس وخدمات مراجعه می کنند باید پاسخگویی سریع صورت گیرد گفت: در اولین مراجعه باید امکان یا عدم امکان واگذاری سرویس اعلام شود در غیر این صورت با مراجعه به سایت مرکز تماس و یا پیامک اطلاع رسانی صورت گیرد .

وی با بیان اینکه تغییر مکان و ثبت نام به طور برابر در اولویت دایری تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت قرار دارد اظهار داشت: در ثبت نام های تلفنی، الکترونیکی و فروش ویژه ( غیر حضوری ) با هدف عدم نیاز به مراجعه حضوری مشتری، احراز هویت و اخذ مدرک در محل مشترک و توسط نماینده شرکت مخابرات ایران / منطقه صورت خواهد گرفت .

زارعیان با اعلام اینکه، فروش محصولات و خدمات پیش پرداخت به مستاجرین و افراد غیر مالک به صورت حضوری و غیر حضوری بدون نیاز به دریافت مدارک مالک خط تلفن انجام می شود تصریح کرد: همه مردم باید با ساده ترین روش به امکانات مخابراتی دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه ها طبق تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه و دریافت می شود یاد آور شد: هزینه های خدمات ارزش افزوده در اولین صورتحساب تلفن مشترک منظور می شود .

معاون امور مشتریان با تاکید بر اینکه ارایه خدمات به صورت غیر حضوری در اولویت بوده و در ثبت نام های جدید نام کاربری و رمز عبور به مشتریان ارایه می شود گفت : مدارک لازم می بایست با مراجعه به محل کار یا منزل مسکونی مشترک دریافت شود.

وی با اعلام اینکه ارایه خدمات جدید به مشترکان بدهکار، با توجه به سوابق، عملکرد و... با نظر مدیران مناطق بلا مانع است، گفت : به مدیران امور مشترکین ، مناطق و مراکز اختیار داده می شود که بر اساس شرایط برای ارایه خدمات تصمیم گیری کنند و در صورتی که مشترک خدمات تلفنی ،متقاضی خدمات ارزش افزوده یا سایر خدمات مخابراتی بوده و برای سرویس پیشین مدارک خود را تحویل داده باشد جهت بر قراری سرویس های جدید تنها تکمیل فرم در خواست خدمات کفایت می کند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">