ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آغاز ششمین نشست رؤسای پلیس‌های سایبری اروپا و آسیا

| سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

ششمین نشست گروه کاری جرائم سایبری رؤسای پلیس‌های سایبری‌ کشورهای اروپایی و آسیایی لحظاتی پیش در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش فارس؛ ششمین نشست گروه کاری جرائم سایبری روسای بخش‌های سایبری اوراسیا آغاز به کار کرد.

بر پایه این گزارش، در این نشست تخصصی که با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی لحظاتی پیش آغاز شد روسای سایبری تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی،‌سردار هادیان‌فر رئیس پلیس فتا، سردار مقیمی رئیس پلیس آگاهی، سردار زاهدیان فر رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر و جمعی دیگر از مقامات کشوری و لشکری حضور دارند.

 

ایران یکی از قربانیان حملات تروریستی سایبری است

فرمانده ناجا با بیان اینکه ایران قربانی حملات تروریستی است گفت: برخی از این حملات به صورت هوشمندانه و مدیریت شده توسط برخی از کشورها که زیرساخت‌ها، بانک‌های اطلاعاتی و سرورهای شبکه‌های مجازی در اختیار آنهاست صورت می‌گیرد.

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری کشورهای اروپایی و آسیایی ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی مسئولان بخش‌های مقابله با جرایم سایبری کشورهای اروپا و آسیا و همچنین نمایندگان مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل به معرفی ایران پرداخت و گفت: ایران با سابقه کهن دارای فرهنگی دیرینه و با آدابی اسلامی - ایرانی و با مردمی مهربان به دنبال تعالی بشر و دوستی ملل است.

فرمانده ناجا  تصریح کرد: پلیس ایران در 6 هزار کیلومتر مرز خاکی و 2700 کیلومتر مرز آبی و 1029 شهر و شهرستان به تامین امنیت مردم در زمین، دریا، هوا و فضای سایبری مشغول است و در این راستا 13 هزار شهید تقدیم کرده است.

وی گفت: ایران از اعضای موسس سازمان ملل متحد،‌ سازمان اکو، جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و اوپک است و این نشان دهنده حرکت فعالانه ما در عرصه بین‌المللی است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به فضای سایبری اشاره و اعلام کرد: فضای سایبر تمام ابعاد زندگی بشر را به خود وابسته کرده، این فضا دارای فرصت‌های مناسبی همچون کاهش هزینه‌ها،‌ جذابیت، آزادی اطلاعات و ارتباطات است و اکثر نهادهای دولتی و خصوصی خدمات خود را در این فضا به شهروندان ارائه می‌کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به این مطلب که تامین امنیت فضای سایبر دغدغه همه کشورهای جهان است تاکید کرد: امروز مقوله امنیت به هم پیوسته است و کشورها برای تامین آن باید با هم مشارکت بین‌المللی داشته باشند.

اشتری ادامه داد: تمام پلیس‌های جهان با استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی مثل اینترپل، یوروپل، دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد و بخش‌های خصوصی نهایت همکاری را باید داشته باشند.

وی گفت: سازمان اینترپل با راه‌اندازی مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل گام مهمی در مقابله با جرائم سایبری و کمک به کشورهای عضو داشته است.

سردار اشتری تصریح کرد: حملات تروریستی سایبری توسط مجرمین به زیرساخت‌ کشورها منجر به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی می‌شود که در این راستا مقابله با آنها یکی از اهداف مهم مجتمع جهانی نوآوری اینترپل است.

وی مهمترین تهدیدات فضای سایبری را اعلام  کرد و گفت: فعالیت و توسعه گروه‌های سازمان یافته جنایی در فضای سایبری و بهره‌برداری مجرمانه گروه‌های تروریستی از فضای مجازی از جمله این تهدیدات است.

وی گفت: امروز ما شاهد حملات تروریستی سایبری در جهان خصوصا در منطقه و در کشورهای واقع در غرب آسیا هستیم و شرایط کنونی منطقه فرصتی را برای سوء ا ستفاده از گروه‌های تروریستی فراهم کرده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: از آنجایی که کشور ما یکی از قربانیان این حملات تروریستی جای بسی تاسف است که برخی از این حملات به صورت هوشمندانه و مدیریت شده توسط برخی از کشورها که دارای زیرساخت‌ها و بانک‌های اطلاعاتی است و همچنین سرورهای شبکه مجازی در اختیار آنها است صورت می‌گیرد.

  • ۹۷/۰۲/۱۸

پلیس

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">