ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آلکاتل از مبادلات تجاری با ایران منع شد

| شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

با ادغام شرکت مخابراتی "آلکاتل" فرانسه با شرکت "لوسنت" آمریکا، این شرکت از همکاری‌های تجاری با ایران منع شد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، "پاتریشیا روسو" مدیر اجرایی شرکت آلکاتل-لوسنت دیروز اعلام کرد از آنجا که طبق قوانین آمریکا مبادله تجاری با ایران ممنوع است، این احتمال وجود دارد که به علت روابط تجاری پیشین آلکاتل با ایران، وی از حق شهروندی آمریکا محروم شود و نتواند ریاست شرکت جدیدالتاسیس "آلکاتل-لوسنت" را بر عهده بگیرد.

وی از اظهار نظر درباره اثرات ادغام شرکت آلکاتل (که دارای روابط تجاری دیرینه با ایران است) با شرکت لوسنت آمریکا در روابط تجاری آن با ایران خودداری کرد، اما اظهار داشت: بر اساس قانون آمریکا من از انجام همکاری‌های تجاری با ایران محروم شده‌ام.

وی که در حاشیه نخستین روز فعالیت دو شرکت پس از ادغام با یکدیگر سخن می‌گفت، افزود: ما باید به قوانین آمریکا برای شهروندان این کشور احترام بگذاریم و بر اساس همین قوانین، شهروندان آمریکا نمی‌توانند در کشورهای مورد تحریم، اقدام به فعالیت تجاری کنند.

"آنتونیا هندلر" استاد حقوق دانشگاه فلچر در بوستون آمریکا و معاون فرمانده نیروی هوایی آمریکا در دوران "کارتر" در این زمینه اظهار داشت: اگر آلکاتل به همکاری‌های تجاری فعالانه خود با ایران ادامه دهد، با توجه به تلاش آمریکا برای راضی ساختن فرانسه برای حمایت از تحریم‌ ایران، این روند می‌توان موجب ایجاد تنش میان دو کشور شود.

برخی حقوق‌دانان آمریکایی روز جمعه اعلام کردند که به احتمال فراوان ادغام لوسنت و آلکاتل با یکدیگر و ملیت روسو مشکلی برای این ادغان ایجاد نخواهد کرد اما دو شرکت باید با دقت فراوان این ادغام را انجام دهند.

یک استاد حقوق بین‌الملل که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد که آلکاتل پس از ادغام با لوسنت دیگر حق فعالیت تجاری در ایران را ندارد. اما یک حقوق‌دان مقیم نیویورک اعلام کرد که راه‌های قانونی برای فعالیت آلکاتل در ایران مثلا از طریق شعب نمایندگی هنوز وجود دارد.

شرکت آلکاتل بر اساس مناقصه‌ای که در سال 2001 برنده شد، شبکه‌های مخابراتی ایران را ارتقاء داد و نخستین خطوط پرسرعت اینترنت ADSL را در ایران تاسیس کرد و طی چند سال اخیر نیز چند سیستم ارتباطی برای تاسیسات گازی به ایران ارائه کرده است.

  • ۸۵/۰۹/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">