ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آماده‌باش سایبری انگلیس برای حملات روس‌ها

| چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۲، ۰۴:۴۴ ب.ظ | ۰ نظر

دولت انگلیس روز چهارشنبه هشدار داد که گروه‌های سایبری شبیه به واگنر در حال تلاش برای وارد کردن حداکثر آسیب به زیرساخت‌های ملی حیاتی انگلستان هستند.
به گزارش سایبربان، الیور داودن، رئیس دفتر دوک لنکستر، در یک سخنرانی در کنفرانس سایبر یو کی (CyberUK) در بلفاست، اعلام کرده است که مرکز ملی امنیت سایبری انگلستان یک هشدار رسمی برای اپراتورهای زیرساخت در این کشور صادر کرده است.
طبق نسخه پیشرفته این سخنرانی، داودن فاش می کند که چندین گروه هکری همسو با روسیه در چند ماه گذشته تمرکز خود را به سمت انگلیس معطوف کرده اند.
داودن قصد دارد بگوید انگیزه اصلی مهاجمان، مشکلات یا تخریب اهداف خود است. مشخص نیست که چگونه این گروه ها شبیه به گروه مزدوران واگنر هستند که با جنایات متعدد در اوکراین مرتبط هستند. واگنر توسط اوگنی پریگوزین، از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رهبری می شود.
او اضافه می‌کند که گروه‌های هکری دارای انگیزه ایدئولوژیک هستند، نه انگیزه مالی، به این معنی که احتمال کمتری دارد که آن‌ها مانند هکرهای وابسته به حکومتها، خویشتنداری نشان دهند. وی در ادامه می گوید: افشای این تهدید کاری نیست که ما به سادگی انجام دهیم، اما اگر می‌خواهیم این شرکت‌ها خطر فعلی را که با آن مواجه هستند درک کنند و برای دفاع از خود و کشور اقدام کنند، معتقدیم که انجام این کار ضروری است.

داودن که وزیر امور خارجه امنیت سرمایه گذاری ملی نیز هست، از سخنرانی خود برای تاکید بر آنچه که دولت می گوید امنیت سایبری در سطح جهانی برای انگلیس است، با اشاره به استراتژی سایبری ملی، رژیم تحریم های سایبری جدید، و نیروی سایبری ملی این کشور استفاده خواهد کرد.
در اقدامی مهم، داودن همچنین بیان می‌کند که دولت باید هنگام استخدام استعدادهای امنیت سایبری، محدودیتهای خود را زیرپا بگذارد.
اخیراً دولت به دلیل تعیین یک شغل برتر سایبری در وزارت خزانه داری اعلیحضرت با حقوق تنها 57 هزار پوند (حدود 70 هزار دلار) مورد سرزنش قرار گرفته بود.
انتظار می رود داودن اعلام کند که در حال بررسی اقدامات بیشتر برای بهبود حقوق کارشناسان در خدمات کشوری است.
او در انتها می گوید: اینها افرادی هستند که از سیستم‌ها و خدمات عمومی محافظت می‌کنند که میلیون‌ها نفر در سراسر کشور هر روز به آن‌ها تکیه می‌کنند، بنابراین ما باید بهترین افراد را برای آنها بخواهیم. ما باید رقابتی باشیم تا جلوتر بمانیم.

  • ۰۲/۰۱/۳۰

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">