ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما زیرساخت «نبایدها» را آماده کرده‌ایم و در اختیار مؤسسات قرار دادیم تا آنها و مارکت‌ها، زمانی که عضوگیری می‌کنند، این نبایدها را بپذیرند و دنبال‌شان نروند.
سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تأثیر شبکه‌های اجتماعی در سبک زندگی اسلامی – ایرانی گفت: اگر از نگاه آسیب‌شناسی بخواهیم این موضوع را بررسی کنیم باید گفت که اگر زیرساخت‌ها و فرهنگسازی به درستی انجام نشود، به دلیل انتشار تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، حرمت‌ها شکسته می‌شود.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: متأُسفانه براساس گزارش‌های منتشره شاهد هستیم که عکس‌هایی که کاربران در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنند، سبب از هم پاشیدگی خانواده‌ها به عنوان هسته اصلی جامعه می‌شود. البته می‌توان این مشکل را با ارتقای سواد رسانه‌ای حل کرد.

 

ضرورت مسئولیت پذیری در فضای مجازی

وی بیان کرد: در فضای مجازی، بایستی فرهنگسازی شود تا به هرحال افراد بدانند که مسئولیت کارهای خودشان را بپذیرند و نسبت به محتوایی که دریافت می‌کنند، مسئولیت داشته باشند و در نهایت به این مهم برسند که سراغ خیلی از موارد نروند و علائق خودشان را در چهارچوب‌های تعریف شده دنبال کنند.

موسویان اظهار کرد: ما زیرساخت‌های «نبایدها» را آماده کرده‌ایم و در اختیار مؤسسات قرار دادیم تا آنها و مارکت‌ها، زمانی که عضوگیری می‌کنند، این نبایدها را بپذیرند و دنبال‌شان نروند. در این صورت کاربران و اعضا می‌دانند در اشاعه یک مطلب چه مواردی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی با خود نوعی سبک زندگی جدیدی را بر ما تحمیل می‌کنند و ما چاره‌ای جز این نداریم که در برابر آنها برنامه مدونی داشته باشیم چراکه این شبکه‌ها گریزناپذیرند.

رئیس مرکز رسانه‌های رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مرکز در صدا و سیما جهت ارتقای سواد رسانه‌ای کاربران گفت: مصوبه‌ای مبنی بر ساماندهی کانال‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد و ما وظیفه ساماندهی این کانال‌ها را داریم.

وی بیان کرد: پیش‌نویس برنامه‌ای دیگر را نوشته‌ایم و تقدیم شورای عالی فضای مجازی کرده‌ایم مبنی بر اینکه میان مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما همکاری نزدیکی برای فرهنگسازی صورت بگیرد.

موسویان اظهار کرد: مرکز رسانه‌های دیجیتال هزینه‌های ایجاد محتوا را برعهده می‌گیرد و صداوسیما بایستی حداقل در نشر این محتوا کمک کند و دیگرهزینه‌ای بابت نشر دریافت نکند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">