ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آمازون هم وارد حوزه اینترنت ماهواره‌ای شد

| شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت آمازون اجازه یافته با ارسال ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره به فضا اینترنت پرسرعت برای سراسر جهان فراهم و با اینترنت ماهواره ای الون ماسک رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) به آمازون اجازه داده تا با بودجه ۱۰ میلیارد دلار یک خوشه ماهواره اینترنتی در مدار زمین بسازد. این طرح در حقیقت با پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک متعلق به الون ماسک رقابت می کند.

طبق اسناد موجود شرکت جف بزوس می تواند سیستم «کوییپر» را توسعه دهد که شامل ۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره اینترنتی است.

در این پروژه ماهواره های اینترنتی به ۳ ارتفاع مختلف از زمین ارسال می شوند. شرکت آمازون ادعا می کند با ارسال  ۵۸۷ ماهواره به مدار زمین می توان سرویس اینترنت را برای مشتریان فراهم کند. این درحالی است که پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک برای آغاز سرویس رسانی حداقل به ۶۰۰ ماهواره در مدار زمین نیاز دارد.

 آمازون ادعا می کند این پروژه چندمیلیارد دلاری علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی در آمریکا، اینترنت پرسرعت برای نقاط دورافتاده جهان را نیز فراهم می کند. 

این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۸ طرح خود برای ایجاد سیستم کوییپر را اعلام کرد. اما تاییدیه کمیسیون فدرال ارتباطات به آمازون اجازه می دهد فرایند ارسال ماهواره های اینترنتی به فضا را آغاز کند.۳ هزار و ۲۳۶ ماهواره این طرح  می توانند برای ۹۵ درصد جمعیت جهان اینترنت فراهم کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">