ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد با اقدامات این وزارتخانه حدود ۲.۳ میلیون دلار بیت‌کوین را که به هکرهای شرکت آمریکایی خط لوله کولونیال پرداخته شده بود، پس گرفته است.

خبرگزاری رویترز، در گزارشی اعلام کرد لیسا موناکو، معاون وزیر دادگستری ایالات متحده گفته ۶۳.۷ بیت‌کوین به ارزش ۲.۳ میلیون دلار که از سوی شرکت خط لوله کولونیال ماه گذشته و در جریان حمله هکرها پرداخت شده بود، پس گرفته شده است.

لیسا موناکو گفت وزارت دادگستری بخش اعظم پولی که شرکت خط لوله کولونیال پرداخت کرد را پس گرفته است. پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی هم روز دوشنبه اعلام کرد کلید خصوصی دسترسی به یک حساب بیت‌کوین را در اختیار دارد و بیشتر آن پول را پس گرفته است. به نوشته رویترز، پس گرفتن بیت‌کوین امری نادر است ولی مقامات اقدامات در این زمینه را شدت بخشیده اند. یک قاضی در سانفرانسیسکو به تصرف این منابع در پرونده کولونیال رای داد.

ماه گذشته و در جریان حمله هکرها به خط لوله کولونیال، این شرکت نزدیک به پنج میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد تا کنترل دوباره تاسیسات خود را در اختیار بگیرد. حمله هکرها با استفاده از باج‌افزار باعث شد برای چند روز شرق آمریکا با افزایش قیمت بنزین و نبود سوخت کافی در پمپ بنزین‌ها روبرو شود.

به گفته اف‌بی‌آی، گروهی با نام «دارک ساید» این حمله سایبری را انجام داد.

  • ۰۱/۰۴/۲۷

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">