ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بریتانیا و آمریکا در بحث رقابت برای توسعه فن آوری هوش مصنوعی مداخله کرده اند، بخش ناظر رقابتی هوش مصنوعی بریتانیا بررسی این بخش را آغاز کرد و همچنین کاخ سفید به شرکت های فن آوری در مورد مسئولیت اساسی خود برای توسعه محصولات ایمن توصیه نمود.
قانونگذاران تحت فشار فزاینده ای برای مداخله هستند، چرا که ظهور مولدهای زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند چت جی پی تی (ChatGPT) نگرانی هایی را در مورد گسترش بالقوه اطلاعات نادرست، افزایش تقلب و تاثیر بر بازار مشاغل ایجاد میکند و ایلان ماسک در میان نزدیک به ۳۰ هزار امضا کننده نامه ای که ماه گذشته منتشر شد ،خواستار توقف پروژه های مهم شد.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) اعلام کرد که به بررسی سیستم های اساسی یا مدل های بنیادی ابزارهای هوش مصنوعی خواهد پرداخت. یکی از کارشناسان حقوقی، بررسی هایی به عنوان یک پیش نیاز برای این بخش توصیف کرده است، یافته های این کارشناس ماه سپتامبر منتشر خواهد شد.
دولت آمریکا نیز اقداماتی را برای مقابله با خطرات توسعه هوش مصنوعی اعلام کرد؛ به طوری که کاملا هریس، معاون رئیس جمهور، با مدیران ارشد در خط مقدم پیشرفت های سریع این صنعت ملاقات کرد. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد شرکت هایی که این فن آوری را توسعه میدهند، مسئولیتی اساسی دارند تا پیش از گسترش یا عمومی شدن، از ایمن بودن محصولات خود مطمئن شوند.
این نشست یک هفته به طول انجامید و در جریان آن گروهی از دانشمندان و رهبران کسب وکار ،هشدارهایی را در مورد سرعت اختلال این فن آوری در صنایع مستقر صادر کردند.

جفری هینتون، پدرخوانده هوش مصنوعی، گوگل را ترک کرد تا آزادانه‌تر در مورد خطرات این فناوری صحبت کند، این در حالی است که سر پاتریک والانس، مشاور علمی سابق دولت بریتانیا با بیان اینکه تاثیر هوش مصنوعی بر مشاغل می تواند به بزرگی تاثیر انقلاب صنعتی باشد، از وزرا خواست تا از تغییرات عمیق اجتماعی و اقتصادی که می تواند توسط هوش مصنوعی ایجاد شود، جلوگیری کنند.

سارا کاردل میگوید هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که نحوه رقابت کسب وکارها را تغییر دهد؛ اما باید از مصرف کنندگان محافظت کرد.

مدیر اجرایی سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا ( CMA) گفت: هوش مصنوعی در چند ماه گذشته به آگاهی عمومی نفوذ کرده است و مردم در برابر مسائلی مانند اطلاعات نادرست یا گمراه کننده محافظت میشوند.بسیار مهم است که مزایای بالقوه این فناوری متحول کننده به راحتی برای مشاغل و مصرف کنندگان بریتانیا قابل دسترسی باشد.
سرویس چت جی پی تی (ChatGPT) و رقیب گوگل یعنی بارد  (Bard) در پاسخ به درخواست های کاربران در معرض ارائه اطلاعات غلط هستند، در حالی که نگرانیهایی در مورد کلاهبرداری های صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی مطرح شده است. سازمان ضد اطلاعات نادرست، نیوز گارد (NewsGuard) در این هفته اعلام کرد که چت بات هایی که وانمود میکنند روزنامه نگار هستند، تقریبا ۵۰ مزرعه مجهز به هوش مصنوعی را اداره مینمایند. ماه گذشته، آهنگی با آوازهای جعلی ساخته‌شده توسط هوش مصنوعی که ادعا میشد درک و ویکند  (Drake and the Weeknd)  هستند، از سرویس‌های استریم حذف شد.

در ایالات متحده، هریس با مدیران ارشد اوپن آی (OpenAI)، آلفابت و مایکروسافت در کاخ سفید دیدار کرد و اقداماتی را برای رسیدگی به خطرات توسعه بدون کنترل هوش مصنوعی مطرح کرد.در بیانیه ای پس از جلسه، هریس گفت که به مدیران اجرایی گفته است که بخش خصوصی مسئولیت اخلاقی، معنوی و قانونی برای تضمین ایمنی و امنیت محصولات خود را  بر عهده دارند.

دولت اعلام کرد که در هفت موسسه تحقیقاتی ملی جدید هوش مصنوعی سرمایه گذاری خواهد کرد تا پیشرفت های هوش مصنوعی را دنبال کند که قابل اعتماد، مسئولیت پذیر و در خدمت منافع عمومی هستند. توسعه هوش مصنوعی تحت سلطه بخش خصوصی است و صنعت فن آوری در سال گذشته ۳۲ مدل ماشین یادگیری قابل توجه تولید کرده است، در حالی که سه مدل توسط دانشگاه تولید شده است.

توسعه دهندگان برجسته هوش مصنوعی نیز با ارزیابی عمومی سیستم های خود در کنفرانس امنیت سایبری دیفکن 31 (Defcon 31)  امسال موافقت کرده اند.موسساتی که در این کنفرانس شرکت خواهند کرد شامل اوپن آی (OpenAI)، گوگل، مایکروسافت و هوش مصنوعی استابیلیتی (Stability)  میباشد.

همچنین به اتحادیه اروپا هشدار داده شد که باید از تحقیقات مردمی هوش مصنوعی محافظت نماید یا ریسک واگذاری کنترل توسعه فناوری به شرکت‌های آمریکایی را بپذیرد.اروپا نمیتواند حق حاکمیت هوش مصنوعی را از دست بدهد. حذف تحقیق و توسعه منبع باز، جامعه علمی و اقتصاد اروپا را به شدت به چند شرکت خارجی و اختصاصی برای زیرساخت های ضروری هوش مصنوعی وابسته خواهد کرد.

کریستف شوهمان، رهبر سازمانی در شرکت لایون  ( Laion)گفت: ما در حال کار روی هوش مصنوعی منبع باز هستیم، زیرا فکر می‌کنیم این نوع هوش مصنوعی ایمن‌تر، در دسترس‌تر و آزاد‌تر خواهد بود. منبع:  سایبربان

  • ۰۲/۰۲/۱۶

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">