ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آموزش نحوه استفاده از گوشی هوشمند به مسوولان

| يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ق.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: برنامه های آموزشی برای تمام مسئولین که در سطح اطلاعاتی و دارای اهمیت بالا هستند، داریم و از ابتدای هفته دولت این برنامه آموزشی را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه چهارمین همایش پدافند سایبری که صبح امروز در سالن شهید تهرانی‌مقدم این سازمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در خصوص علت آتش سوزی های اخیر در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: ضعف حوزه های ایمنی که باعث آتش سوزی در حوزه پتروشیمی شده بود و وزیر محترم نفت در این زمینه دستورات جدی را دادند.

وی افزود: در حوزه هایی مثل ماهشهر، عسلویه و منطقه جنوبی نفت‌خیز خوزستان و اهواز باید ساختارهای مقابله با این دست از حوادث را ایجاد کرده که در کار مشترکی با سازمان پدافند غیرعامل و وزارت نفت برای منطقه ماهشهر، عسلویه و منطقه نفت‌خیز جنوب، فرمانده تعیین شده است که اگر اتفاقی افتاد، با سایر مراکز هماهنگی، طرح‌ریزی و برنامه ها را انجام دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: امیدواریم پس از تعیین فرمانده، طرح های لازم و تمرینات جدی صورت بگیرد.

سردار جلالی در ادامه تصریح کرد: حوادث پتروشیمی را بررسی کرده ایم و به این جمع بندی که حملات سایبری باعث آن شده باشد، نرسیدیم تا بخواهیم کشور خاصی را نام ببریم.

وی با بیان اینکه کشورهای تهدیدکننده ما در حوزه سایبری، آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی هستند، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی تلاش های زیادی در این زمینه انجام می دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: برای مقابله با این اقدامات، اقداماتی هم انجام شده و آسیب پذیری های سطحی، تعیین تکلیف شده است و امیدواریم با رفع آن دیگر شاهد این دست حوادث نباشیم.

سردار جلالی در خصوص عدم استفاده مسئولین در کشورهای پیشرفته از گوشی هوشمند و تدابیر اتخاذ شده در ایران برای مقابله با این مسئله، گفت: یک دستورالعمل تهیه شد و در کمیته دائمی پدافند غیرعامل مطرح و چهار یا پنج رویکرد جدی در آنجا دنبال شد.

وی افزود: یکی از این رویکردها آموزش و فرهنگ سازی برای مسئولین بود و کمیته دائمی سازمان را مکلف کرد که برنامه های آموزشی برای تمام مسئولین که در سطح اطلاعاتی و دارای اهمیت بالا هستند، داشته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: این برنامه ها را آماده کرده ایم و از ابتدای هفته دولت، این برنامه آموزشی را آغاز خواهیم کرد.

سردار جلالی در ادامه خاطرنشان کرد: نوع استفاده از گوشی های هوشمند بسیار مهم است. برای اینکه هم به لحاظ قدرت پردازش و هم عواملی که در گوشی وجود دارد، تهدیدات زیادی می تواند برای مسئولین داشته باشد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">