ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا نسل 3 و 4 ایران با آمریکا برابر است؟

| شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۰۴ ق.ظ | ۱ نظر

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نسل های جدید موبایل ارایه خدمات با سرعتی بیشتر است. در واقع در نسل‌های بالاتر خبری از سرویس‌های عجیب و جدید نیست بلکه همان خدمات سابق با سرعت به مراتب بالاتر ارایه می‌شود.

بگذریم که در کشور ما در حالیکه به تازگی اعلام شده در برخی نقاط کشور نسل 3 موبایل ارایه می‌شود و از نسل 4 هم هنوز به شکل جدی و غیر تبلیغاتی خبری نیست، مرکز تحقیقات مخابرات از ارایه نسل 5 تا 6 ماه آینده خبر داده است!

اما فارغ از این ادعاها، باید پرسید آیا واقعا خدماتی که بر بستر نسل 3 و 4 شبکه تلفن همراه در کشور ما ارایه می‌شود دقیقا همان مشخصات و کیفیت خدمات نسل 3 و 4 در یک کشور برای مثال اروپایی را دارد؟

برخی کارشناسان پاسخ این پرسش را منفی می‌دانند و معتقدند ما سرعت و کیفیت مشابهی با کشورهای پیشتاز در این عرصه ارایه نمی‌کنیم.

از این رو بد نیست سازمان متولی این امر یعنی رگولاتوری به این پرسش فنی پاسخ دهد که مثلا نسل سه و چهاری که در کشور ما ارایه می‌شود دقیقا با نسل سه و چهاری که در کشوری همچون آمریکا عرضه می‌شود، دارای مشخصات فنی یکسانی است. یا این که نسل 3 و 4 ما ایرانی بوده و مثل خیلی چیزهای دیگر با بقیه دنیا متفاوت است؟ (منبع:موبنا)

  • ۹۳/۱۰/۲۷

نظرات  (۱)

نسلش همون نسله منتهاش سرعتش دو نسل پایین تره.. نسل 3 سرعتش توی ایران 1 مگ هست...خب ما چه مرضی داریم که نسل 4 راه اندازی کنیم و باهاش سرعت 5 مگ بدیم وقتی با 3 مگ میشه 15 مگ رو داد؟؟؟خب اگه این ... نیست پس چیه؟؟؟انگار خودمون خودمون رو ..کردیم...جواب منو هر کارشانس یا استاد دانشگاهی یا هر محققی داشت خوشحال میشم باهم در این باره بحث کنیم...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">