ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا همه می‌توانند جست‌وجوگر ملی بسازند؟

| يكشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

وزارت ارتباطات با علاقه زیادی پیگیر ایجاد موتورهای جست و جوی ملی است. حالا و از یک هفته قبل چند تن از معاونان به همراه وزیر ارتباطات دایما در حال مطرح کردن نام‌های جدید و افتتاحیه‌های مکرر هستند.

ظاهرا 170 میلیارد تومان پول هم برای حمایت از ایجاد این موتورهای جدید‌التاسیس در نظر گرفته شده که قرار است در اختیار سازندگان قرار گیرد.

به هر تقدیر کمتر نهادی که درگیر این پروژه و بودجه قابل ملاحظه آن باشد، حاضر به موضع‌گیری و نقد این رویه می‌شود. از این رو تا کنون هیچ نقد جدی از سوی افراد حقوقی به موضوع تنوع و چرایی گستردگی موتورهای جست و جو دیده نمی‌شود.

اما پرسش اینجاست که حالا که اشکال و منعی برای ایجاد انواع و اقسام موتورهای جست‌وجوی ملی وجود ندارد، آیا همه شرکت‌ها و فعالانی که علاقه‌مند یا دارای طرحی در این زمینه هستند، می‌توانند مشمول حمایت از بودجه 170 میلیارد تومانی شوند؟ اگر پاسخ منفی است که چرا؟ اگر هم پاسخ مثبت است که شرایط بهره‌مندی از بودجه ساخت موتور جست و جوی ملی چیست؟(موبنا)

  • ۹۳/۱۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">