ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیا وزیر مجال پاسخ به انتظارات مردم را دارد؟

| سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - یک سال به پایان کار دولت تدبیر و امید باقی مانده است و وزرای دولت یازدهم نیز همچون دولت‌های دیگر از اقداماتی که در طول این سالیان انجام شده گزارش‌هایی را به مردم ارایه می‌دهند. در حوزه آی‌تی نیز اخبار و اطلاعاتی از اقدامات انجام شده به مردم داده می‌شود، اما گلایه‌ها همچنان ادامه دارد.

هرچند در این حوزه هم همواره رسانه‌ها سعی کرده‌اند از کارهای برزمین مانده بنویسند و انتقاد کنند و پیشنهاد ارایه دهند، اما در اغلب موارد منتقدان و نویسندگان به سیاه‌نمایی متهم می‌شوند و حتی در برخی موارد گفته می‌شود انتقادهایی که در جراید و نشریات مطرح می‌شود، حرف مردم نیست و نویسندگان از قوه تخیل خود کمک می‌گیرند!

حالا در حوزه آی‌تی یکی از خبرگزاری‌ها کار جالبی کرده است. خوشبختانه وزیر ارتباطات با هدف ترویج شبکه‌های اجتماعی در چندین شبکه اجتماعی داخلی حضور دارد و امکان رصد کردن گلایه‌ها و نظرات مردم در صفحات ایشان وجود دارد. این خبرگزاری با مروری بر نظرات و گلایه‌ها و خواسته‌های مردم در صفحات وزیر ICT اعلام کرده است که عدم دسترسی به خدمات مناسب اپراتورهای تلفن همراه، گلایه از فروش اینترنت حجمی و مباحث مربوط به آنتن‌دهی از عمده‌ترین خواسته‌ها و گلایه‌های مردم به شمار می‌روند. خواسته‌هایی که کاملا در حیطه اختیارات وزیر است و هیچ اراده‌ای جز شخص ایشان مانع از به سرانجام رسیدن آنها نمی‌تواند باشد. نکته اینجا است که بخش عمده‌ای از دوره وزارت وزرای دولت یازدهم سپری شده است و متاسفانه برای کاربران نهایی در حوزه آی‌تی، عملکرد و اقدامات انجام‌شده در این حوزه چندان ملموس نبوده و مشخص نیست در مدت‌ زمان اندک باقیمانده هم مجالی برای درخواست‌های روی زمین مانده مردم فراهم شود.

از سویی هم شخص وزیر مدام از اقدامات انجام شده در این حوزه دفاع می‌کند و به عنوان مثال وعده ارزان شدن اینترنت و ده برابر شدن پهنای باند اینترنت را می‌دهد و مشترکان هم از سوی دیگر بارها درباره سرعت و قیمت اینترنت، نارضایتی‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی وزیر اعلام کرده‌اند. البته این بدان معنا نیست که در دستگاه عریض و طویل ارتباطات هیچ اقدامی در طول این سه سال انجام نشده است. واقعیت این است که هر دولتی یک سری کارهای روزمره برای انجام دادن دارد اما مهم این است که آثار اقدامات انجام‌شده در زندگی مردم ملموس باشد و مردم نمره قبولی به عملکرد وزارتخانه مربوطه بدهند. (منبع:عصرارتباط)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">