ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

آیین نامه voip بایگانی شد

| يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

از آنجایی که آیین‌‏نامه VOIP منطبق با استانداردهای دنیا نیست ، به بایگانی سازمان تنظیم مقررات سپرده شده است.

مازیار حیدری ، مدیرعامل پیشگام رایانه ، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا ، با اشاره به تصویب آیین‌‏نامه VOIP از سوی سازمان تنظیم مقررات در دو هفته پایانی دولت اصلاحات و اقدام غیرکارشناسانه این سازمان در خصوص تصویب این آیین‌‏نامه، اظهار داشت: چیزی که ساخته شده و قبلا وجود داشته است را نباید از نو ساخت ، خدمات VOIP از گذشته وجود داشته است، بنابراین نباید آن را خراب کرد.

وی ، افزود: همه کاربران و مشترکین از ارایه خدمات VOIP در کشور راضی هستند و این روال کار باید ادامه پیدا کند.

حیدری ، با بیان این که اگر آیین‌‏نامه VOIP در سال گذشته اجرایی می‌‏شد خطر بزرگی شرکت‌‏های تلفن اینترنتی را تهدید می‌‏کرد، تاکید کرد: خدمات اورجینیشن (ارتباط از داخل به خارج) در کشور هیچ مشکلی ندارد و کلیه ارایه دهندگان نیز نسبت به این موضوع اعتراض ندارند ، تنها معضل موجود ترمینیشن (ارتباط از خارج به داخل) است که اختلالاتی را به وجود آورده است که سازمان تنظیم مقررات باید به رفع آنها بپردازد.

مدیرعامل پیشگام رایانه ، با اشاره به عدم استاندارد در آیین‌‏نامه VOIP ، تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده است که فرصتی برای بررسی این آیین‌‏نامه ندارد و این به معنی منتفی شدن کامل آن است.

حیدری ، با اشاره به تصویب آیین‌‏نامه VOIP در دولت گذشته ، خاطرنشان کرد: رسوبات دولتی در گذشته باعث تصویب این آیین‌‏نامه شد و در بررسی‌‏های کارشناسانه عدم انجام مفاد این آیین‌‏نامه مشخص و از سوی سازمان تنظیم مقررات به حالت تعلیق درآمد.

وی ، با بیان این که کشورهای موفق در دنیا از لحاظ اقتصاد شرکت‌‏های بزرگ دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرده‌‏اند، اظهارداشت: بخش دولتی در ارایه خدمات باید جایگزین دولت شود و به این ترتیب نه تنها انحصار وجود نخواهد داشت، بلکه واگذاری کار به مردم از رانت‌‏خواری جلوگیری خواهد کرد.

مدیرعامل پیشگام رایانه ، تصریح کرد: در رگولاتوری دولت گذشته رانت‌‏خواری به شدت احساس می‌‏شود که خوشبختانه جلوی آن گرفته شده است.

حیدری در خصوص شرکت پیشگام رایانه به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تلفن اینترنتی گفت: این شرکت با در دست داشتن 50 درصد حجم ترافیک کشور بیشترین حجم ترافیک را به خود اختصاص داده است.

  • ۸۵/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">