ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابتکار توییتری برای پاسخ به مزاحمان

| شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

روزنامه استرالیایی «سیدنی مورنینگ هرالد» می نویسد: «یک بانوی مسلمان استرالیایی به جای اینکه در برابر مزاحمان و اهانت کنندگان به خود خود عقب نشینی کند، در ازای هر پیام نفرت آمیزی که در توئیترش دریافت می کند، یک دلار به صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) می بخشد.»

به گزارش ایرنا، سیدنی مورنینگ هرالد نوشت: «سوزان کارلند مدرس دانشگاه است و از دو هفته پیش که وعده هر توهین یک دلار کمک را داده تاکنون بیش از هزار دلار استرالیا به صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) بخشیده است.»

او در مقاله ای در روزنامه سیدنی مورنینگ هرالدمی افزود: «پیامهایی در فیس بوک و توئیتر از مبارزان آزادی که هویتشان را در پس حساب های کاربری بی نام و نشان مخفی کرده اند، دریافت می کنم که به من می گویند مسلمانی من به این معنی است که عاشق ستم، قتل، جنگ و تبعیض جنسیتی هستم. از اینجا بود که ایده بخشش یک دلار به ازای هر توئیت نفرت آمیز به ذهنم رسید.»
به عقیده سوزان، بیشترین بهره به کودکان مورد حمایت یونیسف می رسد چرا که مشکلات آنها نتیجه مستقیم نفرت است.
به گزارش ایرنا، دکتر سوزان کارلند در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه موناش سیدنی تدریس می کند. او همسر یکی از مجریان معروف استرالیاست. وی عقایدش را در مورد جامعه، دین و سیاست با بیش از 9 هزار کاربر که در توئیتر پیگیر مطالب او هستند در میان می گذارد.
او می نویسد که متنفرین که بیشتر مرد هستند، کاری به این ندارند که او چه می نویسد.
این بانوی مسلمان استرالیایی در روزنامه استرالیایی هرالد می نویسد که در کل، مسلمانان در معرض نفرت فراوانی در اینترنت هستند. اما اگر کسی زن مسلمان باشد و به ویژه روی حرف خود بایستد، اوضاع بدتر می شود.
کارلند می گوید: « می خواهند که استرالیا را ترک کنم، برایم طلب مرگ می کنند، به ظاهرم و به خصوص حجابم توهین می کنند، اتهام می زنند که جهادی مخفی کار هستم و دیگر اینکه با لقمه لقمه های غذای حلال قصد تصرف آهسته آهسته کشور را دارم.»
بنا بر آمار موسسه نظرسنجی «گالوپ»، بین سالهای 2008 تا 2009 (1387 تا 1388) نزدیک به 60 درصد مسلمانان معتقدند که در کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس با مسلمانان به عنوان شهروند برابر برخورد نمی شود.
کارلند که با تبعیض رایج در استرالیا دست و پنجه نرم می کرد می گوید که از قرآن الهام گرفت و نفرت را با نیکی پاسخ داد.دیگران نیز با الهام از او به یونیسف کمک می کنند. حتی یونیسف استرالیا نیز در توئیتی از او قدردانی کرد.

  • ۹۴/۰۸/۲۳

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">