ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ابطال بیش از ۸ هزار کارت سوخت غیرقانونی

| سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از ابطال بیش از هشت هزار کارت سوخت غیرقانونی مهاجر با آغاز فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی خبر داد.

 زیبا اسماعیلی گفت: از زمان آغاز فرآیند ثبت‌نام کارت سوخت المثنی تاکنون بیش از هشت هزار و ۹۰ کارت سوخت غیرقانونی مهاجر که با انگیزه قاچاق به یکی از استان‌های مرزی ارسال شده بود، باطل شد.
وی افزود: از این تعداد کارت سوخت غیرقانونی ابطال شده، ۴۹۶ مورد فقط مربوط به روز دوشنبه (۱۹ آذرماه) بوده است.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: لازم است مالکان خودرو به هشدار‌های امنیتی در این باره توجه و از واگذاری کارت سوخت خود به افراد ناشناس خودداری کنند.
اسماعیلی گفت: بیشتر این کارت‌ها از دیگر استان‌ها به یکی از استان‌های مرزی منتقل شده بودند.
وی با هشدار دوباره درباره تبعات قانونی سرازیر شدن غیرقانونی کارت هوشمند سوخت به نقاط مرزی تاکید کرد: با توجه به درج اطلاعات شخصی و مشخصات خودرو روی کارت سوخت، لازم است دارندگان کارت سوخت از انتقال کارت سوخت خود به افراد ناشناس خودداری کنند، در غیر این صورت مسئولیت و تبعات آن به عهده خود افراد است.
به گزارش خبرگزاری میزان، ثبت‌نام الکترونیکی مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت سوخت از ساعت هشت صبح روز دوشنبه (پنجم آذرماه) در سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir آغاز شد و اپلیکیشن خدمات دولت همراه با نصب آن در گوشی‌های هوشمند تلفن همراه در دسترس عموم قرار گرفت.
هموطنانی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت آن‌ها مفقود شده است، می‌توانند با انتخاب یکی از روش‌های حضوری، مراجعه به سامانه دولت همراه یا دریافت اپلیکیشن دولت همراه از طریق ایران اپس (iranapps.ir)، کافه بازار (cafebazaar.ir)، اپ استور (appstore.ir) درخواست خود را ثبت کنند. در هیچ یک از مراحل ثبت‌نام چه به صورت حضوری در دفاتر پلیس ۱۰+ و چه به‌صورت اینترنتی، نیازی به ارائه رمز کارت‌های بانکی نیست و نیاز است مالکان وسایل نقلیه شخصی در این زمینه مراقبت لازم را به عمل آورند.
ثبت‌نام کارت سوخت المثنی به منظور دریافت سوخت تنها با استفاده از کارت سوخت اجرایی شده است و هدف از این اقدام، جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرز‌ها بوده و به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">