ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مطابق با ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال ‪ ، ۸۲‬اعتباری معادل یک میلیارد ریال از تبصره ‪ ۱۳‬بودجه تکفا استان اصفهان برای حمایت از بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داده شد.
با وجود گذشت حدود دو سال از این ابلاغیه و وجود برنامه‌ای تحت عنوان تشکیل شرکت تعاونی ‪ ICT‬برای به‌کارگیری این اعتبار، هنوز استفاده‌ای از این بودجه نشده و وضعیت آن مبهم است.
کارشناس ‪ ICT‬سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با تایید ابلاغ اعتبار یک میلیارد ریالی در سال ‪ ۸۲‬برای حمایت از مشاغل در ارتباط با فناوری اطلاعات و ارتباطات (‪ (ICT‬گفت: این اعتبار از طرف دفتر معاونت پژوهشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شده بود.
"منوچهر محمدی" در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال ‪ ۸۲‬در شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری اصفهان، تصمیم گرفته‌شد که این اعتبار در قالب یک شرکت تعاونی و به‌صورت وامهای کم‌بهره برای کمک به بخش خصوصی در نظر گرفته شود.
محمدی با تاکید بر اینکه در جریان آخرین اطلاعات از تشکیل این تعاونی قرار ندارد، تصریح کرد: آخرین مرتبه‌ای که در جریان این تعاونی بودم اسفند سال گذشته بود در ذیحسابی استانداری اصفهان صحبت از برگرداندن این بودجه به خزانه بود.
مشاور استاندار اصفهان در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات که دبیر شورای راهبری ‪ ICT‬استان اصفهان نیز می‌باشد در تیرماه سال ‪ ۸۳‬در مصاحبه با ایرنا هدف از تشکیل این شرکت تعاونی را اعطای وامهای کم بهره و خدمات مالی به شرکتهای کوچک و متوسط فعال در امور ‪ ICT‬استان اصفهان" دانست.
"ناصر موحدی‌نیا" به بودجه‌ای که از محل تبصره ‪ ۱۳‬تکفا برای اعطای تسهیلات به شرکتهای کوچک و متوسط فعال در امور ‪ ICT‬اختصاص یافته بود اشاره کرد و گفت: مقرر شد این شرکت تعاونی متصدی پرداخت بودجه یاد شده باشد.
این در حالی است که مشاور استاندار اصفهان در ماه گذشته در پاسخ به سوالات خبرنگار ایرنا از راه‌اندازی نشدن شرکت تعاونی ‪ ICT‬اصفهان که موضوع تشکیل آن در سال گذشته با موجی از مخالفت انجمنها و شرکتهای ‪ ICT‬استان اصفهان همراه بود، خبر داد .
وی دلیل تشکیل نشدن شرکت تعاونی ‪ ICT‬اصفهان را مشکلات ثبتی عنوان کرد.
موحدی‌نیا در پاسخ به سوال مطرح شده درباره آخرین وضعیت بودجه این شرکت تعاونی گفت: مسوولین استان ، پرداخت پول را منوط به تشکیل شرکت تعاونی کرده‌اند.

وی هیچگونه اشاره‌ای به اینکه آیا این بودجه هنوز در اختیار استانداری اصفهان قرار دارد یا به خزانه برگشت داده شده است نکرد.

درتماسهای مکرری که خبرنگار ایرنا با دفتر روابط عمومی ، بخش ذیحساب و امور مالی و معاونت برنامه‌ریزی استانداری اصفهان داشت هیچگونه جوابی در رابطه با وضعیت بودجه یک میلیارد ریالی حمایت از بخش خصوصی ‪ ICT‬استان به ایرنا داده نشد.

موضوع تشکیل شرکت تعاونی ‪ ICT‬برای استفاده از اعتبار یک میلیارد ریالی در سال گذشته با موجی از مخالفتهای فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان همراه بود.

مدیران انجمنهای فعال در حوزه ‪ ICT‬استان اصفهان در سال گذشته در گفت و گو با ایرنا با مبهم دانستن نحوه استفاده از بودجه یک میلیارد ریالی به عدم اطلاع رسانی شفاف و عمومی در رابطه با تشکیل شرکت تعاونی ‪ ICT‬تاکید کردند.

بنا به گفته آنها شورای راهبری استانداری اصفهان بدون اعلام عمومی اقدام به تشکیل تعاونی ، فقط با حضور هفت شرکت خصوصی کرده بود.

انتشار خبر تشکیل نشدن شرکت تعاونی ‪ ICT‬اصفهان و بلاتکلیف ماندن وضعیت بودجه یک میلیارد ریالی نیز واکنشهایی را در برداشت.

رییس انجمن فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان با اظهار تاسف از بدون مصرف ماندن بودجه یک میلیارد ریالی از دو سال قبل ، این سوال را مطرح کرد که آیا تاوان تشکیل نشدن این تعاونی را باید همه شرکتهای ‪ICT‬ استان بپردازند؟.

"کوروش فهامی" افزود:بهترین روش برای استفاده از این اعتبار، کمک گرفتن از انجمنهای فعال در سطح استان و قرار دادن این اعتبار در اختیار همه شرکتها بود.

وی با اشاره به جریانهای سال گذشته در پی انتشار خبر تاسیس شرکت تعاونی ‪ ICT‬گفت: پس از ابراز مخالفتها و اعتراضهای فراوان به این موضوع، دفتر شورای راهبری فناوری اطلاعات استانداری اصفهان اعلام کرد که هر شرکتی که مایل باشد می‌تواند سهام شرکت تعاونی ‪ ICT‬را بخرد.

فهامی ادامه داد: برخی شرکتها اقدام به خرید سهام کردند اما دیگر هیچ خبری از تشکیل مجمع عمومی شرکت تعاونی و برنامه‌های آن نشد.

رییس هیات مدیره انجمن شرکتهای انفورماتیک ایران ( کمیته اصفهان ) در این رابطه تاکید کرد: طرح تشکیل شرکت تعاونی ‪ ICT‬برای استفاده از اعتبار یاد شده از ابتدا محکوم به شکست بود.

"جاوید شهریاری" تصریح کرد: تشکیل یک شرکت تعاونی برای استفاده از این اعتبار که به منظور حمایت از شرکتهای خصوصی ‪ ICT‬استان تخصیص یافته بود نمی‌توانست طرحی فراگیر و مناسب باشد.

به گفته وی اعتبار تخصیص یافته از سال ‪ ۸۲‬برای کمک به بخش خصوصی در اصفهان به صورت بلاعوض مطرح شده بود و نه به صورت وام.

وی گفت: اگر قصد دولت برای استفاده از این بودجه کمک به بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است بهتر است این بودجه را در اختیار نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان که دارای جایگاه قانونی است قرار دهد.

  • ۸۴/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">