ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

هکرهای ایرانی از سوی غرب متهم به تلاش برای ایجاد اختلال در روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شدند.
به گزارش سایبربان؛ شرکت امنیت سایبری «SecureWorks Counter Threat» مدعی شد که گروهی هکری وابسته به جمهوری اسلامی با هدف مختل کردن روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل تلاش می‌کنند.

بنابر ادعای این شرکت سایبری، عامل تهدید معروف به کبالت نهال (Cobalt Sapling)، در حال ایجاد شخصیت جدیدی است که با عنوان «تبر ابراهیم» برای هدف قرار دادن عربستان سعودی با اهرم‌های سیاسی ایجاد شده است.

راف پیلینگ (Rafe Pilling)، محقق اصلی SecureWorks ادعا کرد: «انگیزه‌های سیاسی روشنی در پشت این گروه با عملیات اطلاعاتی طراحی شده برای بی‌ثبات کردن روابط ظریف اسرائیل و عربستان وجود دارد، به ویژه که عربستان سعودی به مذاکرات با اسرائیل در مورد عادی‌سازی روابط ادامه می‌دهد.»

علاوه بر این، محقق امنیتی اظهار داشت که تبر ابراهیم از نمادنگاری، فیلمبرداری و سایت‌های افشای گروه هکری معروف به عصای موسی الگوبرداری می‌کند. هر 2 گروه از آرم‌های مشابه و یک وبلاگ وردپرس به عنوان رسانه‌ای برای سایت‌های نشت خود استفاده می‌کنند.

پیلینگ مدعی شد: «ایران سابقه استفاده از گروه‌های پروکسی و شخصیت‌های تولیدی برای هدف قرار دادن مخالفان منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. طی 2 سال گذشته، تعداد فزاینده‌ای از گروه‌های جنایتکار و هکتیویست برای هدف قرار دادن دشمنان ایران، ضمن اطمینان به دولت ایران در مورد ارتباط یا مسئولیت‌پذیری این حملات، ظهور کرده‌اند. این روند ادامه خواهد یافت.»

کارشناسان غربی ادعا می‌کنند که اگرچه کارشناسان هنوز هم عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل را در نظر می‌گیرند، اما ایران امیدوار است که از طریق فعالیت‌های مختل کننده از چنین توافق جلوگیری کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">