ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله دوم طرح آموزش 140 هزار از معلمان با هوشمند سازی مدارس از ابتدای بهمن آغاز می‌شود، گفت: طرح کارنامه الکترونیکی به صورت آزمایشی در حال اجراست.

به گزارش فارس، فریبرز حمیدی معاون منابع انسانی مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص «اجرای طرح آشنایی معلمان و مدیران مدارس با هوشمند‌سازی»، اظهار داشت: مرحله اول آموزش هوشمند‌سازی مدارس به معلمان، از دهم شهریور ماه سال جاری برای 10 هزار نفر اجرا شد.

وی ادامه داد:‌ آگاه‌سازی معلمان نسبت به چارچوب و مفاهیم کلیدی مانند ایجاد درک مشترک و توانمندسازی مدیران و مدارس هوشمند از جمله اهداف این طرح است.

حمیدی یادآور شد: در این مرحله از طرح، 10 هزار معلم با هوشمند‌سازی آشنا شدند؛ ضمن اینکه مرحله دوم این طرح از ابتدای بهمن با آموزش حدود 140 هزار نفر از معلمان آغاز می‌شود. 

معاون منابع انسانی رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مرحله سوم طرح آموزش معلمان و مدیران با سیستم هوشمند‌سازی مدارس، خاطر نشان کرد: مرحله سوم این طرح برای تمام معلمان اجرا می‌شود که اجرای آن در سال 96 انجام خواهد شد. 

وی متذکر شد: در مرحله تکمیلی این طرح، به دنبال این هستیم که فرآیند یاددهی و یادگیری انجام شود و شرایطی فراهم کنیم تا معلمان با فناوری‌های اطلاعات آشنا شوند؛ ضمن اینکه به دنبال این هستیم تا آنها با مفاهیم و نرم‌افزارهای کمک آموزشی، سیستم پرتال مدرسه هوشمند و مدیریت آموزشی آشنا شوند.

حمیدی در پاسخ به این پرسش که «در حال حاضر چقدر این زیرساخت‌ها در اختیار آموزش و پرورش است؟»،‌ گفت:‌ با توجه به طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه تلاشمان این است که از ورود دانش‌آموز و آغاز آموزش تا پایان دوره 12 ساله، شرایط لازم را برای آشنایی با فرآیند هوشمندسازی آماده کنیم و در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مدارس در این خصوص آماده شده‌اند.

معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش افزود:‌ بحث آموزش معلمان و آشنایی با فناوری‌های نوین در نظر گرفته شده است و با انجام این مرحله پایانی، شاهد خواهیم بود که تمام معلمان با هوشمند‌سازی و تولید محتوای الکترونیکی آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم از نقش معلم از یاددهنده به تسهیل‌گری، راهنمایی و مشاوره تبدیل شود که این موضوع، باعث ارتقای آموزش و پرورش می‌شود. 

حمیدی در پاسخ به این پرسش که «چه زمانی کارنامه دانش‌آموزان و نتایج آنها در سامانه آموزش و پرورش برای والدین قابل رصد خواهد بود؟»، تصریح کرد: زیرساخت‌های این موضوع آماده شده است و مرحله پایلوت این طرح در حال اجراست و تلاش می‌کنیم ارتباط والدین و مدرسه صورت گیرد و آن را اجرا کنیم.

معاون منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «از چه زمانی این طرح به صورت سراسری انجام خواهد شد؟»،افزود: در بخشی از مدارس هوشمند این طرح اجرا می‌شود و والدین دانش‌آموزان از مراحل رشد فرزندان خود آگاه می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم در همین سال تحصیلی جاری تعداد دیگری از مدارس را پوشش دهیم و امیدواریم بتوانیم برای سال تحصیلی آینده این طرح را در همه مدارس اجرا کنیم.

 

آغاز دوره ضمن‌خدمت «هوشمندسازی مدارس» از ابتدای بهمن ماه

دوره ضمن‌خدمت الکترونیکی فرهنگیان تحت عنوان «هوشمندسازی مدارس ویژه آموزگاران، مدیران و هنرجویان وزارت آموزش و پرورش» از ابتدای بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دوره ضمن‌خدمت الکترونیکی فرهنگیان تحت عنوان «هوشمندسازی مدارس ویژه آموزگاران، مدیران و هنرجویان وزارت آموزش و پرورش» از ایتدای بهمن ماه آغاز می‌شود.

در این دوره آموزش ضمن‌خدمت که به مدت 40 ساعت برگزار می‌شود، حدود 139 هزار فرهنگی شرکت می‌کنند. این تعداد از فرهنگیان اوایل دی ماه در سایت وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده‌اند.

این دوره ضمن‌خدمت به منظور آشنایی فرهنگیان با مفاهیمی همچون مراحل اجرایی مدرسه هوشمند، آشنایی به مدل‌ها، اجرا و ساختار مدارس هوشمند، بازآموزی مهارت‌های هفتگانه ICDL، معرفی و آموزش نحوه استفاده از تجهیزات و سخت‌افزار مورد نیاز مدارس هوشمند، آشنایی با تدوین طرح درس الکترونیک، آشنایی با سامانه‌های مدیریت محتوا و آموزش الکترونیکی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و آزمایشگاه‌های مجازی و شبیه‌سازهای آموزشی برگزار می‌شود.

این آموزش‌ طی 5 هفته در اختیار ثبت‌نام‌گنندکان قرار می‌گیرد و در دوره محتوای آموزشی، پرسش و پاسخ، تکلیف، آزمون‌های درون دوره و آزمون هفتگی قرار دارد. آزمون نهایی این دوره نیز اسفند ماه سال جاری به صورت آنلاین و در 20 دقیقه برگزار می‌شود.

شرکت فرهنگیان در این دوره آموزشی ضمن‌خدمت کاملا رایگان است و گواهی ضمن‌خدمت دانش‌افزایی 40 ساعته به کسانی تعلق می گیرد که علاوه بر قبولی در آزمون نهایی، حداقل 12 نمره را در طول دوره که شامل دانلود محتوا، حضور در دوره، بحث و تبادل نظر و انجام تکالیف است، را کسب کنند.

فرهنگیان پس از ورود به سامانه itms دوره خود را در سامانه مدیریت و یادگیری ims.rayadars.com آغاز می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">