ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای پرونده الکترونیکی تامین اجتماعی آغاز شد

| چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر پروژه پرونده الکترونیک سازمان تامین اجتماعی، اجرای پروژه پرونده الکترونیک را تحولی جدی در خدمات تامین اجتماعی دانست که سهولت در دسترسی به اطلاعات، کاهش آسیب پذیری و ارتقای امنیت اطلاعات از اهداف اجرای این پروژه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، ˈ سعید حسینی ˈ، افزود: اجرای این پروژه حاصل مطالعات و بررسی های کارشناسی فراوان در تامین اجتماعی بوده و در شعب 6 و 27 تهران به صورت پایلوت به اجرا درآمد و بزودی در سایر شعب تهران نیز اجرایی خواهد شد.

حسینی با بیان این که اجرای پروژه پرونده الکترونیک به جدید و گذشته دسته بندی شده، اظهارداشت: پرونده های جدید متعلق به افرادی است که به تازگی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می گیرند و به عنوان بیمه شده اصلی نام نویسی می شوند.

وی ادامه داد: پرونده های گذشته نیز مربوط به بیمه شدگان فعلی تامین اجتماعی است که پرونده های آنان از سنوات قبل تشکیل شده و با گذشت زمان بر صفحات این پرونده ها افزوده می شود.

به گفته حسینی، الکترونیکی شدن پرونده ‎های تامین اجتماعی مزایای فراوانی دارد که سهولت دسترسی به اطلاعات بیمه شدگان در شعب سراسر کشور و حذف بسیاری از کارهای غیرضروری ازجمله این مزایا است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این الکترونیکی شدن پرونده ها مقدمه ای برای ارائه خدمات غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی، الزام قانونی را از دیگر عوامل اجرای پروژه پرونده الکترونیک دانست که با مصوبه آبان ماه سال 91 هیات مدیره تامین اجتماعی بوجود آمده است.

حسینی، وجود 280 نوع سند در پرونده های بیمه شدگان را باعث پیچیدگی اجرای پروژه عنوان کرد و افزود: اکنون پرونده های بیمه شدگان تامین اجتماعی در بایگانی های شعب این سازمان در سراسر کشور نگهداری می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به این که بیمه شدگان در ایام اشتغال به کار در کارگاه ها و شهرهای مختلف به فعالیت می پردازند، سوابق آنان نیز در شعب متعدد بایگانی می شود.

حسینی ادامه داد: گردآوری سوابق بیمه ای از شعب متعدد و سوابقی که گاهی مربوط به ده ها سال قبل است باعث بروز مشکلات و نارضایتی های فراوان برای بیمه شدگان در آستانه بازنشستگی می شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 31 میلیون پرونده فنی بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارگاه های تحت پوشش تامین اجتماعی در شعب این سازمان موجود است و این پرونده ها به طور میانگین دارای 80 برگ هستند که به معنی وجود حدود دو میلیارد و 500 میلیون سند است که باید در این پروژه اسکن شوند.

حسینی گفت: حفظ این اسناد که از دهها سال قبل در بایگانی های تامین اجتماعی نگهداری می شوند باعث بروز مشکلات و تنگناهای فراوان شده است.

حسینی افزود: اگر برای نگهداری هر 100 پرونده به یک متر فضا نیاز باشد، بیش از 30 هزار مترمربع فضای اداری به بایگانی های تامین اجتماعی اختصاص داده شده و تعداد زیادی از کارکنان تامین اجتماعی نیز به نگهداری، جمع آوری و ارائه این اسناد مشغول هستند.

  • ۹۲/۰۹/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">