ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اجرای 4 هزار مانور سایبری توسط پلیس فتا

| سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتای کشور با بیان اینکه ۲۷ هزار پرونده سایبری از ۳۲ هزار پرونده به نتیجه رسیده است، گفت: تا امروز ۴ مانور سایبری انجام شده که در کشور بی‌نظیر است.

به گزارش فارس، سردار کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتای کشور در مراسم افتتاحیه ساختمان جدید پلیس فتا با بیان اینکه سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور از سال 87 تصویب و از سال 89 عملیاتی شد، گفت: این سند معیاری برای ساختار پلیس فتا شد.

وی افزود: بیش از 3 سال است که در تمام استان‌های کشور و بیش از 2 سال است که در 80 شهر پرجمعیت کشور پلیس فتا فعالیت می‌کند.

رئیس پلیس فتای کشور ادامه داد: 8 دوره از ابتدای تشکیل فتا برای جذب نیرو به طور متمرکز برگزار شده است و خوشبختانه 80 درصد نیروهای فتا مهندس هستند، همچنین در 48 ماهه اخیر 66 دوره برای ارتقای دانش و مهارت فنی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تا امروز 4 مانور سایبری انجام شده که تا کنون در کشور بی‌نظیر بوده و همچنین دو آزمون عملی به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اولین همایش همیاران پلیس فتا در ماه گذشته برگزار شد و سایتش هم از امروز فعال شده است، گفت: برای تشکیل پلیس فتا چند گام لازم است که عبارت است از ممانعت از آسیب پذیری و نفوذ، افزایش بصیرت و اطلاع جایگاه فتا، نهادینه‌سازی روش‌های مبارزه در فضای مجازی و انتقال آموزش.

وی ضمن تشریح دستاوردهای پلیس فتا تصریح کرد: ارتقای فضای امنیت آنلاین، افزایش خطرپذیری در ارتکاب جرم، کاهش جرائم امنیتی و سیاسی، دشوار نمودن نحوه اتفاق جرم و ایجاد احساس امنیت برای خانواده‌ها از دستاوردهای پلیس فتا محسوب می‌شود.

هادیان‌فر افزود: در دومین سند راهبردی پلیس فتا قرار است صیانت از کاربران، تقویت در نگهداشت سرمایه‌های انسانی و به روزرسانی ابزار و تجهیزات به دست آید.

وی اظهار داشت: افتتاح آزمایشی مرکز فوریت‌های سایبری، رونمایی از آزمایشگاه بومی و رونمایی از سند راهبردی کارهایی است که در کنار افتتاح ساختمان جدید پلیس فتا صورت گرفت.

وی در خاتمه اظهار داشت: تا امروز 32 هزار فقره پرونده داشتیم که 27 هزار پرونده آن کشف و به نتیجه رسیده است و همچنین 20 هزار نفر در این حوزه دستگیر شدند.

  • ۹۳/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">